• Anonym (Yulia)

Min "seriösa" dejt är aktiv på Tinder. Oseriös?

Vi har vår tionde dejt i morgon. Båda har angett i sina profiler vi söker seriöst. Har gått på flera romantiska dejter, haft sex och det hat framgått att han har berättat om mig för sina vänner.

Jag har sedan dess pausat mitt Tinderkonto men kollade av nyfikenhet hans sida och det står att han var aktiv senast i förrgår. Vi har dejtat i tre månader och trodde det hela var seriöst. Han sms:ar regelbundet, kallar mig vacker, fantastisk etc och tar initiativ till att ses ofta, men är han på Tinder känns det rätt oseriöst?

Ska jag anta att det inte känns helt rätt för hobom och dumpa? Eller brukar folk gå i  appen av nyfikenhet utan att göra något särskilt? Jag vet ju inte VAD han gjorde där så kanske var han där och läste våra konversationer men i värsta fall letar han ju efter någon "bättre"? Vad hade ni gjort?

Profilen såg exakt likadan ut som när vi matchade.

• Svar på tråden Min "seriösa" dejt är aktiv på Tinder. Oseriös?
  • Anonym (Naiv)

För det första, har ni lovat att vara exklusiva och gå ifrån apparna eller har du bara gjort det ändå? För så länge ni inte pratat om saken så gör han faktiskt vad han vill. Är du säker på att han inte dejtar andra fortfarande? För det är en möjlighet också.

Så nej, det är inte oseriöst att fortsätta hänga på dejtingappar för att man träffar någon. Det du borde göra är att ha snacket om att ni ska fokusera på bara er, dejta exklusivt, inte chatta med andra och låta bli dejtingappar.

• Anonym (Yulia)
    Anonym (Naiv) skrev 2024-04-12 15:07:23 följande:

För det första, har ni lovat att vara exklusiva och gå ifrån apparna eller har du bara gjort det ändå? För så länge ni inte pratat om saken så gör han faktiskt vad han vill. Är du säker på att han inte dejtar andra fortfarande? För det är en möjlighet också.

Så nej, det är inte oseriöst att fortsätta hänga på dejtingappar för att man träffar någon. Det du borde göra är att ha snacket om att ni ska fokusera på bara er, dejta exklusivt, inte chatta med andra och låta bli dejtingappar.

Handlar ju inte om vaf han "får" eller inte får göra, men känns att om han dejtar flera efter att vi setts så mycket kan han omöjligen vara lika kär som jag och troligen bara har mig som tidsfördriv OM hans aktivitet betyder atr han fortsätter leta?
  • Anonym (Naiv)
    Anonym (Yulia) skrev 2024-04-12 15:31:03 följande:
    Handlar ju inte om vaf han "får" eller inte får göra, men känns att om han dejtar flera efter att vi setts så mycket kan han omöjligen vara lika kär som jag och troligen bara har mig som tidsfördriv OM hans aktivitet betyder atr han fortsätter leta?
    Nej du kan aldrig tala om för en annan person vad de får göra, jag frågar om ni kommit överens om något? Men nej, det behöver inte alls betyda att han dejtar flera, eller att han chattar med andra, eller att han ens letar.
  • Anonym (f)

Säger den som var på appen :P

• Anonym (Lite trött)
    Anonym (Naiv) skrev 2024-04-12 15:07:23 följande:

Blir lite trött på det där resonemanget. Det är väl självklart att han "får" göra som han vill. Men om man har riktiga känslor för någon annan, så vill man ju inte leta andra, även om "får".

Till TS, eftersom ni dejtat i tre månader så jag att vore synd att bara dumpa. Kanske du kan ta upp det först, och se vad han säger?
  • Anonym (Yulia)
    Anonym (Lite trött) skrev 2024-04-12 16:21:11 följande:
    Blir lite trött på det där resonemanget. Det är väl självklart att han "får" göra som han vill. Men om man har riktiga känslor för någon annan, så vill man ju inte leta andra, även om "får".

Till TS, eftersom ni dejtat i tre månader så jag att vore synd att bara dumpa. Kanske du kan ta upp det först, och se vad han säger?
    Ja, håller helt med dig. Tycker det är oschysst att ha sex och vara intim med någon om man håller på med andra, vilket jag hoppas att han inte gör. Får ta upp det :(
  • Tobben
    Anonym (Yulia) skrev 2024-04-12 15:03:57 följande:
    Min "seriösa" dejt är aktiv på Tinder. Oseriös?

Vi har vår tionde dejt i morgon. Båda har angett i sina profiler vi söker seriöst. Har gått på flera romantiska dejter, haft sex och det hat framgått att han har berättat om mig för sina vänner.

Jag har sedan dess pausat mitt Tinderkonto men kollade av nyfikenhet hans sida och det står att han var aktiv senast i förrgår. Vi har dejtat i tre månader och trodde det hela var seriöst. Han sms:ar regelbundet, kallar mig vacker, fantastisk etc och tar initiativ till att ses ofta, men är han på Tinder känns det rätt oseriöst?

Ska jag anta att det inte känns helt rätt för hobom och dumpa? Eller brukar folk gå i  appen av nyfikenhet utan att göra något särskilt? Jag vet ju inte VAD han gjorde där så kanske var han där och läste våra konversationer men i värsta fall letar han ju efter någon "bättre"? Vad hade ni gjort?

Profilen såg exakt likadan ut som när vi matchade.

Om du gick in och kollade hans profil igår, betyder det att han kan se att du var aktiv igår?
    Vad innebär "att vara aktiv"? Hur säker är du på appens funktion?
  • Anonym (Lite trött)
    Anonym (Yulia) skrev 2024-04-12 16:24:13 följande:
    Ja, håller helt med dig. Tycker det är oschysst att ha sex och vara intim med någon om man håller på med andra, vilket jag hoppas att han inte gör. Får ta upp det :(
    Ja gör det, prata med honom. Det kan ju vara helt oskydligt. Eller så har ni inte samma syn på relationen. Håller tummarna för dig!
  • Anonym (Naiv)
    Anonym (Lite trött) skrev 2024-04-12 16:21:11 följande:

Nej det är inte självklart eftersom väldigt många förväntar sig någon form av trohet fast man bara nyss börjat träffas, och så blir de ledsna (som ts t ex). Många lever kvar i den värld där det är självklart att man inte träffar andra osv men så ser det inte ut i dagens dejtingvärld, tyvärr. Man måste påminna sig om att man inte har rätt till några som helst förväntningar, så länge man inte "lovat" varandra något annat. Då är fältet fritt, kort sagt.
  • Anonym (Yulia)

Tobben: stod "nyligen aktiv" och en grön ring vid hans namn.

Svar på tråden Min "seriösa" dejt är aktiv på Tinder. Oseriös?