• Anonym (BH)

Hjälper BH??

Hjälper BH mot att få hängbröst, eller vad är egentligen poängen med att ha BH? Kanske att man får lite snyggare form på brösten iofs men annars är det ju mest bara obekvämt...

• Svar på tråden Hjälper BH??
  • Anonym (Nope)

Nej, en bh har ingen inverkan på hur brösten beter sig med tiden. Det är gener, fettansamling, bröstmuskulatur och ligament som avgör. Faktiskt så är träning av röst och ryggmusklerna bästa sättet att hålla tuttarna pigga. Em bh gör varken till eller ifrån på den fronten.

Jag håller för övrigt med dig. Bhar är obekväma. Behöver jag stöd väljer jag en riktig, historisk korsett sydd speciellt för mig. Mycket bekvämare. Oftast går jag helt utan.

• Anonym (BH)
    Anonym (Nope) skrev 2024-04-13 01:14:43 följande:

Nej, en bh har ingen inverkan på hur brösten beter sig med tiden. Det är gener, fettansamling, bröstmuskulatur och ligament som avgör. Faktiskt så är träning av röst och ryggmusklerna bästa sättet att hålla tuttarna pigga. Em bh gör varken till eller ifrån på den fronten.

Jag håller för övrigt med dig. Bhar är obekväma. Behöver jag stöd väljer jag en riktig, historisk korsett sydd speciellt för mig. Mycket bekvämare. Oftast går jag helt utan.

Tack för svar! Så då kan man med gott samvete skita i eländet då :)
  • Anonym (Verkligen?)
    Anonym (Nope) skrev 2024-04-13 01:14:43 följande:

Fast är du säker på detta? Känns ju inte rimligt att det inte skulle påverka alls? Jag menar, utan bh borde ju brösten snabbare tänjas ut av sin egen tyngd? Jag tänker om man skulle ta två likadana strumpor och fylla med exvis ris, och sen hänga upp den ena strumpan så att den hängde fritt, medan man lät den andra strumpan ligga kvar på bordet - efter en tid skulle ju den strumpa som hängt fritt och utsatts för sin egen tyngd vara mer utdragen än den andra, eller hur? Borde inte samma princip gälla för bröst?
  • Anonym (Knock out)

Tycker man att bh bara känns onödigt och obekvämt, så har man troligen en nätt och välformad byst som klarar sig lika bra utan. 

Vi som riskerar att knocka oss själva medvetslösa om vi gör hastiga rörelser i vertikalled uppskattar det stöd en stadig och välsittande bh ger. Skrattande

Svar på tråden Hjälper BH??