• Anonym (komigen?)

Dejting - Upplever ni också liknande?

Efter ett 3 års förhållande har jag börjat dejta och laddat ner Hinge och Tinder. 
    Jag har lagt lite tid på att fixa en bra profil som visar vem jag är osv. 

Jag är vältränad, lång och ser bra ut. Detta speglar sig i antal matchningar då de är rätt så många. Ca 2-3 om dagen. På Hinge är det ofta att tjejen gillar min bild och vi matchar. 

MEN sen är det dött? Tjejer är så dryga och förväntar sig att mannen ska bära hela konversationen? På det sättet så tappar jag intresse och slutar skriva. 

Vad gör ni åt detta? hur håller man chatten intressant och får till en dejt???

• Svar på tråden Dejting - Upplever ni också liknande?
  • Anonym (Hmm)

Hur märks det att de vill att du ska hålla igång konversationen? De ställer inga egna frågor osv eller? Vilken typ av frågor ställer du själv?

Rekommenderar att få till en dejt så snart som möjligt, helst ett förslag inom en vecka max. Själv tycker jag att det räcker med 2-3 dagar av chat så är det bra med ett förslag, då vet jag om killen är tillräckligt intressant för att träffas. Jag kan så klart själv också fråga, huvudsaken är att det händer. 

• Mandel
    Anonym (komigen?) skrev 2024-04-15 12:33:37 följande:
    Dejting - Upplever ni också liknande?

Efter ett 3 års förhållande har jag börjat dejta och laddat ner Hinge och Tinder. 
    Jag har lagt lite tid på att fixa en bra profil som visar vem jag är osv. 

Jag är vältränad, lång och ser bra ut. Detta speglar sig i antal matchningar då de är rätt så många. Ca 2-3 om dagen. På Hinge är det ofta att tjejen gillar min bild och vi matchar. 

MEN sen är det dött? Tjejer är så dryga och förväntar sig att mannen ska bära hela konversationen? På det sättet så tappar jag intresse och slutar skriva. 

Vad gör ni åt detta? hur håller man chatten intressant och får till en dejt???

Majoriteten av de män som man ändå får en match med och som svarar när man skriver till dem ställer tyvärr inga motfrågor och då tröttnar i alla fall jag.
    De svarar liksom bara på frågan de får och inget mer. Går inte att hålla igång en konversation då jag bara ska hitta på en massa frågor för att verka lite trevlig så man kan få till en dejt, men de visar inget intresse alls för mig som person eftersom de inte frågar någonting tillbaka.

På sin höjd kan man efter x-antal dagar/veckor få: Försvann du?
    Brukar svara att jag fick inget att svara på så jag visste inte vad jag skulle skriva...

Själv har jag tröttnat på tramset i nätdejtingvärlden och ställt in mig på vänner med förmåner (har några sådana) för det verkar vara max det man kan få tag på idag.
    Självklart skulle jag vilja träffa någon som känns bra och dela resten av livet med den personen - jag har passerat 50, men jag har lagt ned det. Trist, men sant.
    Jag är ingen fet nedgången träskpadda heller så det är ett avskräckande yttre som gör att det inte går att få till något seriöst utan jag brukar definitivt få uppmärksamhet och komplimanger när jag rör mig ute bland folk irl.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Undrar också)

Undrar också vilken typ av frågor du ställer? De enda jag pratar vidare med är de där det direkt uppstår en konversation ur något. Inte fråga, svar, fråga svar-konversationer alltså.

• Anonym (Dito)
    Mandel skrev 2024-04-15 13:42:46 följande:

Majoriteten av de män som man ändå får en match med och som svarar när man skriver till dem ställer tyvärr inga motfrågor och då tröttnar i alla fall jag.
    De svarar liksom bara på frågan de får och inget mer. Går inte att hålla igång en konversation då jag bara ska hitta på en massa frågor för att verka lite trevlig så man kan få till en dejt, men de visar inget intresse alls för mig som person eftersom de inte frågar någonting tillbaka.

På sin höjd kan man efter x-antal dagar/veckor få: Försvann du?
    Brukar svara att jag fick inget att svara på så jag visste inte vad jag skulle skriva...

Själv har jag tröttnat på tramset i nätdejtingvärlden och ställt in mig på vänner med förmåner (har några sådana) för det verkar vara max det man kan få tag på idag.
    Självklart skulle jag vilja träffa någon som känns bra och dela resten av livet med den personen - jag har passerat 50, men jag har lagt ned det. Trist, men sant.
    Jag är ingen fet nedgången träskpadda heller så det är ett avskräckande yttre som gör att det inte går att få till något seriöst utan jag brukar definitivt få uppmärksamhet och komplimanger när jag rör mig ute bland folk irl.

Så där känner jag också fast åt motsatt håll. De flesta kvinnor är värdelösa att konversera med eftersom de inte bidrar alls till att det ska bli en bra konversation. Det tolkar jag som att de inte är särskilt intresserade och/eller pratar med någon annan som de är mer intresserade av.

Onlinedejting suger.

• Anonym (Gryning)

Ja, vad ställer du för frågor? En konversation kräver en viss dynamik i samtalet från båda parter.

• Anonym (Undrar också)
    Anonym (Dito) skrev 2024-04-15 13:53:06 följande:

Så där känner jag också fast åt motsatt håll. De flesta kvinnor är värdelösa att konversera med eftersom de inte bidrar alls till att det ska bli en bra konversation. Det tolkar jag som att de inte är särskilt intresserade och/eller pratar med någon annan som de är mer intresserade av.

Onlinedejting suger.

Ja, om folk inte engagerar sig i konversationen så är de nog med största sannolikhet inte särskilt intresserade.
  • Anonym (fdPåJakt)

Jag tror att ett problem kan vara att TS inte hittar så många som är verkligt intresserad.
    2-3 matchningar per dag räknas nog inte som mycket. Glad När du som kille kommer upp i 20+ matchningar per dag så blir det nog mer normalt.

När jag var aktiv på Tinder så lät jag tjejerna leda och styra konversationen fram tills att det blev dags att köra vidare på telefon. Jag resonerade som så att om en tjej inte visade tillräckligt intresse för mig så fick hon va. För mig slog det väldigt väl ut att göra så.

• Anonym (Undrar också)
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2024-04-15 14:49:17 följande:

Jag tror att ett problem kan vara att TS inte hittar så många som är verkligt intresserad.
    2-3 matchningar per dag räknas nog inte som mycket. Glad När du som kille kommer upp i 20+ matchningar per dag så blir det nog mer normalt.

När jag var aktiv på Tinder så lät jag tjejerna leda och styra konversationen fram tills att det blev dags att köra vidare på telefon. Jag resonerade som så att om en tjej inte visade tillräckligt intresse för mig så fick hon va. För mig slog det väldigt väl ut att göra så.

TS kanske bor på ett litet ställe, så att det blir färre matchningar.
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Undrar också) skrev 2024-04-15 15:10:56 följande:
    TS kanske bor på ett litet ställe, så att det blir färre matchningar.
    Nä, jag bor på en mindre ort och hade ca 20 matchningar per dag när jag var aktiv, så tror inte att det är orsaken... såvida han inte bor på någon enslig fjälltopp. Flört
  • Anonym (Undrar också)
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2024-04-15 15:22:31 följande:
    Nä, jag bor på en mindre ort och hade ca 20 matchningar per dag när jag var aktiv, så tror inte att det är orsaken... såvida han inte bor på någon enslig fjälltopp. Flört
    Nja, det blir över 1 000 matchningar på ett år, så så liten ort kan du inte bo i om du får så många matchningar.
  • Mandel
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2024-04-15 15:22:31 följande:
    Fast det känns väl som att man antagligen kryssat i att man är intresserad av allt för att få till 20 matchningar per dag.
    En del har ju liksom valt typ allt man någonsin skulle kunna vara intresserad av/ ha som fritidsintresse så då är det klart att man alltid får träff.
    Personligen tror jag att en sådan profil bara är ett lamt försök att få till så många likes/matchningar som möjligt så tar den inte för att vara seriös.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Undrar också) skrev 2024-04-15 15:25:04 följande:
    Nja, det blir över 1 000 matchningar på ett år, så så liten ort kan du inte bo i om du får så många matchningar.
    Nu var jag bara aktiv i tre veckor, tills jag hade hittat rätt, så vet inte vad det hade blivit på ett år. Glad
  • Anonym (Undrar också)
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2024-04-15 15:37:34 följande:
    Nu var jag bara aktiv i tre veckor, tills jag hade hittat rätt, så vet inte vad det hade blivit på ett år. Glad
    Ja, som ny får man många matcningar såklart. Låter ju som att TS varit i nätdejtingsvängen mer än ett par veckor.
  • Anonym (fdPåJakt)
    Mandel skrev 2024-04-15 15:30:59 följande:
    Fast det känns väl som att man antagligen kryssat i att man är intresserad av allt för att få till 20 matchningar per dag.
    En del har ju liksom valt typ allt man någonsin skulle kunna vara intresserad av/ ha som fritidsintresse så då är det klart att man alltid får träff.
    Personligen tror jag att en sådan profil bara är ett lamt försök att få till så många likes/matchningar som möjligt så tar den inte för att vara seriös.
    Mmm... nu var det drygt ett par år sedan, men jag minns inte att jag fyllde i några intressen... fyllde inte i någon beskrivning heller, bara mina bilder. Jag var egentligen mest ute efter att ligga, så tänkte att sådant inte spelade någon större roll på Tinder. Glad Nu blev det i slutändan annorlunda än vad jag tänkt mig.
    Jag tycker ändå att 2-3 matchningar per dag för en lång stilig man låter väldigt lite, men det kanske har ändrat sig på Tinder sedan jag var aktiv.
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Undrar också) skrev 2024-04-15 15:40:34 följande:
    Ja, som ny får man många matcningar såklart. Låter ju som att TS varit i nätdejtingsvängen mer än ett par veckor.
    Ah... så kan det vara. Jag missförstod kanske när han skrev att han börjat dejta... han kan ju ha hållit på en längre tid förstås.
  • Anonym (Patricia)
    Såhär till att börja med: en match innebär inte per automatik att man är superduperintresserad . Snarare åt andra hållet,  försiktigt optimistisk .  Motparten kan ju vara den som letat länge och kastar ut matchning åt flera håll... man vet liksom inte... kanske man matchat av nyfikenhet för att man ser att det är en ny profil/ny medlem.  Etc etc... Allt är relativt...

Med det sagt finns det alltså en massa olika skäl till att responsen kan bli både tam och lam. 

Sen har jag rent personligen mött ett vanligt fenomen att det är svårt att få konversationen att flyta för att personen jag pratar med inte skriver något som går att svara på. Det kan vara en hur fin människa som helst men det finns liksom inget att prata om . Båda två har lika stort ansvar att få konversationen att flyta. Det är inte bara mitt ansvar för att jag matchat. Det måste ju finnas något att prata om också som inte är klyschigt eller rör utseendet. 

2-3 meddelanden sen har man avhandlat familj, jobb och vad man är ute efter.  Sen är det dags att föreslå träff eller gå djupare i att lära känna varandra.  Kommer man inte dit efter ett par meddelanden är det ingen idé att fortsätta.  
Svar på tråden Dejting - Upplever ni också liknande?