• Anonym (H)

Tycker du att personer som tar medicin för viktminskning är duktiga? När dom går ner.

Jag följer några tjejer som tar piller för att dämpa hungern, och det verkar verkligen funka. Dom har haft en stor aptit och nu kan dom inte ens äta 1/3 av det dom åt förr. 

När dessa nu går ner i vikt skriver folk att dom är så HIMLA duktiga, vaddå duktiga? 

för att dom tar ett piller och slipper hungerkänslorna vi andra får brottas med? 

kalla mig bitter, rör mig inte i ryggen. Men helt ärligt, vad gör dom så duktiga? Dessa lägger upp varje dag vad som äter och det är minimala portioner. 

Dom flesta verkar äta rybelsus. 

• Svar på tråden Tycker du att personer som tar medicin för viktminskning är duktiga? När dom går ner.
  • Anonym (Rakt på sak)

Nej, de är inte ett dugg duktiga. De har manipulerat sig själva till att äta mindre, sedan minskar magsäcken och de kommer att känna sig mätta tidigare. Lite som de som opererar sig. Frågan är om de i fortsättningen kommer att anstränga sig med en bättre livsstil eller om de kommer att fortsätta glufsa i sig igen när de slutar ta pillren. Det är först så man vet om de är duktiga eller inte!

• Anonym (Q)

Ja, dom är duktiga. De har insett att det finns ett problem och gör något åt sin situation. Man måste inte gå runt och vara utsvulten dygnet runt för att vara duktig. Det är ohållbart.

• Anonym (H)
    Anonym (Rakt på sak) skrev 2024-04-16 12:43:54 följande:

Nej, de är inte ett dugg duktiga. De har manipulerat sig själva till att äta mindre, sedan minskar magsäcken och de kommer att känna sig mätta tidigare. Lite som de som opererar sig. Frågan är om de i fortsättningen kommer att anstränga sig med en bättre livsstil eller om de kommer att fortsätta glufsa i sig igen när de slutar ta pillren. Det är först så man vet om de är duktiga eller inte!

En tjej jag följer t.ex. äter exakt likadant som innan. Inte ett dugg mer hälsosamt, bara mindre portioner. 

ja det är först sen man kan se om dom är duktiga, det är så sant. 

• Anonym (X)
    Anonym (Q) skrev 2024-04-16 12:44:29 följande:

Ja, dom är duktiga. De har insett att det finns ett problem och gör något åt sin situation. Man måste inte gå runt och vara utsvulten dygnet runt för att vara duktig. Det är ohållbart.

Vad menar du är problemet de insett att de har?
  • Anonym (H)
    Anonym (Q) skrev 2024-04-16 12:44:29 följande:

Så det duktiga ligger i att dom tog tag i saken och bad om medicin? det är verkligen bra kämpat💪 nä du  

jag vet att man inte måste vara utsvulten och kan gå ner på ett hälsosamt vis. Själv tränar jag och äter nyttigt men håller igen på kaloribomberna. Jag förespråkar inte svält. Men nog får man kämpa ändå för att gå ner. 

mkt mer kämpande än att ringa ett samtal

• Anonym (R)
    Anonym (H) skrev 2024-04-16 12:45:39 följande:

En tjej jag följer t.ex. äter exakt likadant som innan. Inte ett dugg mer hälsosamt, bara mindre portioner. 

ja det är först sen man kan se om dom är duktiga, det är så sant. 

Fast det är ju allt man behöver göra för att gå ner i vikt. Det måste inte nödvändigtvis vara sallader och hälsosamma bönor och så vidare. Det räcker att äta mindre portioner. Det finns ingen viktminskning som inte innefattar att äta färre kalorier. Det är bara en fråga om hur man gör det. 

Jag kanske inte ser dem som lika duktiga som de som gått ner på egen hand, men även de måste hitta en ny livsstil för att kunna hålla viktnedgången efter sin kur med medicinerna. 
  • Auditanne

De tar åtminstone ett initiativ till en förbättring av sin hälsa och ditt yttre.

Det finns bättre sätt att uppnå viktminskning i att äta mindre och träna mer ja, men denna metod med piller är åtminstone bättre än att bara sitta på sin trinda stjärt och göra ingenting. Mer än att skyffla i sig mer onyttigheter då.

• Anonym (H)
    Anonym (R) skrev 2024-04-16 12:56:25 följande:
    Fast det är ju allt man behöver göra för att gå ner i vikt. Det måste inte nödvändigtvis vara sallader och hälsosamma bönor och så vidare. Det räcker att äta mindre portioner. Det finns ingen viktminskning som inte innefattar att äta färre kalorier. Det är bara en fråga om hur man gör det. 

Jag kanske inte ser dem som lika duktiga som de som gått ner på egen hand, men även de måste hitta en ny livsstil för att kunna hålla viktnedgången efter sin kur med medicinerna. 

Nej precis, men det är två helt olika saker. 

jag anser inte att det är fel att göra det, men däremot få massa beröm för det. Sen har jag en annan bekant som inte gått ut med att hon äter dessa piller, hon trycker upp i ansiktet på folk att dom ska köra hennes diet som funkar så bra. 

varför funkade den inte innan tabletterna då? Hyckleri är vad det är. 

• Anonym (H)
    Auditanne skrev 2024-04-16 12:56:37 följande:

De tar åtminstone ett initiativ till en förbättring av sin hälsa och ditt yttre.

Det finns bättre sätt att uppnå viktminskning i att äta mindre och träna mer ja, men denna metod med piller är åtminstone bättre än att bara sitta på sin trinda stjärt och göra ingenting. Mer än att skyffla i sig mer onyttigheter då.

Nu jämförde jag med personer som faktist får kämpa med vikten. Vad menar du med att dessa "åtminstone" tar initiativ? 

men absolut, det är bättre. Jag har dock aldrig skrivit att dom gör fel enligt mig, men att dom tycker att dom är så himla duktiga fast dom inte gör nånting mer än tar dessa piller. 

• Auditanne
    Anonym (H) skrev 2024-04-16 13:02:02 följande:

Nu jämförde jag med personer som faktist får kämpa med vikten. Vad menar du med att dessa "åtminstone" tar initiativ? 

men absolut, det är bättre. Jag har dock aldrig skrivit att dom gör fel enligt mig, men att dom tycker att dom är så himla duktiga fast dom inte gör nånting mer än tar dessa piller. 

De är duktigare än tjocka som vägrar göra nånting alls. Såna personer finns det gott om.

Ja, jag kan förstå hur svårt det kan vara för vissa att gå omkring med en ständig hunger pga en utspänd magsäck deras övervikt åsamkat dem. Det är inte alltid jag träning och viktnedgång gör något för att förminska magsäcken så vad ska de annars göra? 

Är folk som genomgår Gastric Bypass också lata? Jag tycker de är smarta som gör något åt problemet de dras med.

Svar på tråden Tycker du att personer som tar medicin för viktminskning är duktiga? När dom går ner.