• Anonym (Trådstartaren)

    Vill ligga jämt!

    Hej!


    Sen jag blev sexuellt aktiv har jag haft en väldigt hög sexlust.


    Är nu i ett otroligt bra förhållande på alla sätt och egentligen har vi sex mer än genomsnittet. Ungefär varannan dag. Jag onanerar i princip varje dag utöver detta. 


     


    Men jag vill ändå ha mer, jag skulle vilja ha sex varje dag, gärna flera gånger om dagen eller att det eggas och tafsas under dagen för att bli så jäkla spricksugen att det blir ett grymt explosionssex till kvällen t.ex.


     


    Problemet, min kille är inte på samma galna nivå, inte lika sugen, fast ändå såpass att vi har sex varannan dag vilket jag borde vara nöjd med, och han tar sällan eller nästan inte alls något initiativ. Eller så hinner han kanske inte för att jag är snabbare.


     


    Och jag blir sur. Jag hatar det, det är inte okej att bli sur. Jag tjatar inte men det händer att jag inte kan dölja min besvikelse och att jag blir lite ledsen och känner mig avvisad.


    Vi har pratat om det tidigare, han vet att jag kan bli besviken, han förstår och förklarar varför han ibland inte har lust och tar det verkligen inte som kritik. Vi skulle behöva prata om det igen för vi är såna, vi kommunicerar om allt och på ett väldigt öppet sätt. Men ändå är jag rädd att det ska bli att han känner sig dum när han behöver säga nej för att han inte vill, inte orkar, inte har lust osv. Det får ju inte bli att han känner sig tvingad eller känner sig kritiserad eller att det är fel på honom. Samtidigt som jag egentligen skulle vilja att han bara ändrade sig och var kåt och ville ligga lika mycket som jag. 


     


    Hur ska jag ta upp det? Och är jag konstig som vill ha så här mycket sex?


     


    Vi är närmare 40 båda två och varit tillsammans i 9 månader. 

  • Svar på tråden Vill ligga jämt!
  • OlleSQ

    Du är inte konstig och det går över, men njut av det så länge det varar.


    Som vanligt så är det att prata ut som gäller. Sen måste man acceptera att ens partner kanske inte har samma ork eller lust. Arbete och måsten i livet tar kraft och det är inte alltid det finns ork till sex flera ggr om dagen eller iaf en gång om dagen. Det kanske blir oftare om ni har semester?


    Men jag har förståelse för din frustration.

  • Anonym (Man)

    Det är allmänt känt att kvinnor når sin sexuella peak runt 40års åldern, och mannen har sin i 20års åldern. Naturen spelar oss ett spratt. Jag är dryga 40, har hög sexlust och vill betydligt mer än min hustru som är 10år yngre än mig. Man hoppas ju på att man har nån kraft kvar när hon når sin peak så man får vara med i leken.

  • Anonym (Jessica)

    Klart ni ligger mycket när ni bara varit med varann så lite. Det gör väl de flesta.

  • Anonym (Mora)
    Anonym (Jessica) skrev 2024-04-18 14:31:59 följande:

    Är väl det enda man gör där i början 


    Män som vill ha sex är inte så fel ute då? För man utgår ju från att hon också vill. Handlar de flesta förhållanden om sex i början?
  • Anonym (Duracell)
    Anonym (Jessica) skrev 2024-04-18 14:31:59 följande:

    Är väl det enda man gör där i början 


    Yepp - jag kallar det för "kaninperioden" helt enkelt......
  • Anonym (Mora)
    Anonym (Duracell) skrev 2024-04-18 15:09:43 följande:
    Yepp - jag kallar det för "kaninperioden" helt enkelt......
    Många män som vill ligga kallas för svin.
  • Anonym (Orsa)
    Anonym (Mora) skrev 2024-04-18 15:11:16 följande:
    Många män som vill ligga kallas för svin.
    Många män som vill ligga ÄR svin!
  • Anonym (Mora)
    Anonym (Orsa) skrev 2024-04-18 15:19:42 följande:
    Många män som vill ligga ÄR svin!
    Ja, det är ett problem. Sex komplicerar mycket i människors liv.
  • Anonym (Trådstartaren)
    OlleSQ skrev 2024-04-18 14:29:25 följande:

    Du är inte konstig och det går över, men njut av det så länge det varar.


    Som vanligt så är det att prata ut som gäller. Sen måste man acceptera att ens partner kanske inte har samma ork eller lust. Arbete och måsten i livet tar kraft och det är inte alltid det finns ork till sex flera ggr om dagen eller iaf en gång om dagen. Det kanske blir oftare om ni har semester?


    Men jag har förståelse för din frustration.


     


    Jag vill inte att det ska gå över. Jag vill ha mer.
    Ja, jag vet att jag borde acceptera att vi är olika, har olika lust, blir påverkade av jobb och vardagen på olika sätt. Det är svårt bara..

  • Anonym (Trådstartaren)
    Anonym (Jessica) skrev 2024-04-18 14:31:41 följande:

    Klart ni ligger mycket när ni bara varit med varann så lite. Det gör väl de flesta.


     


    Ja, jag inser att varannan dag i snitt är rätt mycket. Det var iofs inte min fundering hurvida det är konstigt att vi har mycket sex.

  • Anonym (Man 9)

    Har två kvinnlig vänner å de säger att de e som någon öppnat en kran mellan benen på den runt 40 !

  • Anonym (Trådstartaren)
    Anonym (Mora) skrev 2024-04-18 15:22:33 följande:
    Ja, det är ett problem. Sex komplicerar mycket i människors liv.
    Tråden handlade ju inte riktigt om det här.
    Och jag skulle verkligen inte säga att vårat förhållande mest handlar om sex. För mig är sex en lika stor del av ett förhållande som allt annat. Att connecta på alla plan.
    Här är vi dock lite osynkade, även om jag förstår att många skulle tycka att det inte är ett problem att ha sex i snitt 4 gånger i veckan.
  • Anonym (Eva)

    Jag är typ 40 och min man har inte lika hög sexdrift som jag. Vi hade sex 1-3 ggr/v. Tog upp detta med honom och sa att det är ett problem. Efter många om och men så kom vi fram till att jag skulle prova med en exra älskare. 
    Har nu en älskare i 30-årsåldern som jag har sex med 3-4 ggr/v. Ibland mer och ibland mindre. Detta har även gjort min man kåtare och nu har vi lite mer sex iaf. Win win!!

  • Anonym (P)

    Låter ju inte bra att du blir sur och frustrerad. Du borde kanske ta en vända med en samtalsterapeut? Alternativt hitta en annan man. Låter inte som en sund reaktion.

Svar på tråden Vill ligga jämt!