• Anonym (Pyjamas)

Hur länge kan man ha en pyjamas...

...innan man bör tvätta den? Om man alltid duschar (och tvättar håret) innan man tar på pyjamasen. Person A tycker max fyra nätter (eftersom man svettas, fjällar, tappar hår osv även om man är renduscgad) medan person B tycker ca 14 nätter (eftersom det lilla man svettas, fjällar isv ju ändå är rent efter duschen). Vad tycker ni?

• Svar på tråden Hur länge kan man ha en pyjamas...
  • Anonym (Två)

Två nätter sedan byter jag.

• Anonym (1-2 v)

Beror ju på om man svettas på natten eller inte. Jag svettas inte mycket på natten hade lätt kunnat ha den i en vecka. Sambon svettas och behöver byta oftare. Men fyra nätter låter väldigt lite om man inte svettas mängder. 

• Anonym (zzzzz)

En vecka, plus minus ett par dagar.

• Anonym (?)

Inte haft pyjamas sedan jag var barn. Trodde ingen vuxen hade det idag om man inte är klart äldre med matchande filttofflor till.

• Anonym (R)

Ca en vecka, tvättar den tillsammans med lakanen 

• Anonym (R)
    Anonym (?) skrev 2024-04-18 19:56:26 följande:

Inte haft pyjamas sedan jag var barn. Trodde ingen vuxen hade det idag om man inte är klart äldre med matchande filttofflor till.

Wtf. varför? Är mer hygieniskt. Och skönare enligt mig.
  • Anonym (B)

Brukar ni ha samma underkläder i flera dagar?
    Det är samma sak med pyjamas om man inte använder underkläder under pyjamasen.

• Anonym (Emma)

Min dotter har samma pyjamas max 3 nätter, men ofta bara1- 2. tycker själv att det känns fräschare att byta nattlinne el natt-T-shirt ofta

• Anonym (HmJ)

Ca. en vecka ungefär

• Anonym (Tina)

Det kan variera väldigt mycket från person till person hur mycket man svettas på nätterna. Och det kan också variera med årstiderna och ens ålder.

Tidigare brukade jag ha samma nattlinne i 4-5 nätter innan det tvättades. Men nu, när klimakteriet är på ingång, behöver det tvättas efter två nätter för att inte bli för inpyrt av svett.

Svar på tråden Hur länge kan man ha en pyjamas...