• mysigamamman

Handla växter på Internet?

Någon som har erfarenhet av att handla växter på nätet?
    Jag tycker att det känns lite osäkert eftersom man ju inte ser vad det är man köper.
    Funderar på att beställa på www.bakker.se . Någon som har handlat där?

• Svar på tråden Handla växter på Internet?
  • Lisa T

Jag har handlat från Bakker och var inte nöjd med deras första leveranser. Det var inga som helst problem med att reklamera växterna. De senaste säsongerna har det dock varit bra! Jag har bland annat en stor bädd med liljor från Bakker som var helt underbara i somras!

Oftast handlar jag på www.hortogreen.se (eller com) och de har alltid levererat bra växter. Jag får dem till dörren och i rätt tid för plantering. Innan jul lade jag en beställning på deras hemsida och kan bara vänta tills de kommer. Perfekt för mig som inte direkt gillar att gå runt och shoppa växter! Och så glömmer jag inte förra årets planer utan kan genomföra dem i år.

• Alegni

Om du går in på www.alltomtradgard.se kommer du att få läsa förödande kritik av Bakker etc. Jag personligen vet inget om det men har hört mycket negativt. Jag brukar beställa fröer från www.imepecta.se och kan varmt rekomendera dessa. De har de mesta fantastiska fröer, som jag aldrig hört talas om.

Svar på tråden Handla växter på Internet?