• mysan82

Har spärrat hos nix men endå ringer det telefonförsäljare

Trodde att det skulle vara en bra grej. Telefonen blev spärrad hos nix i fredags. Men det ringde telefonförsäljare både igår och idag. jäkligt irriterande.

• Svar på tråden Har spärrat hos nix men endå ringer det telefonförsäljare
  • apelsinmandarin

det tar upp tll 3 månader tror ja innan de spärras ....vi spärrade för flera månader sedan... och lik förbannat ringer dessa telefonsäljarna...*sucka*

• HumDis

mysan82: Det tar flera månader innan du kommer att märka att det inte ringer lika många telefonförsäljare. Företagen uppdaterar inte sina register mot Nix dagligen utan med någon / några månaders mellanrum.

/ HumDis
  • Mor till solsken

Är det inte något med om man är kund eller har varit kund hos dem som vill sälja något så kan de komma runt NIX. Rätta mig gärna om jag har fel!

• Ekorrfamiljen

Det är väl så att företag där man tidigare varit kund fortsätter ringa ändå va? Tycker mig märka det iaf. SKITirriterande!!

//Ekorren - mamma till Tin, Troll och lille Vendel i magen.
  • Ekorrfamiljen
    Mor till solsken: Två själar - en tanke!
    //Ekorren - mamma till Tin, Troll och lille Vendel i magen.
  • Mor till solsken

Ekorrfamiljen:
    Då måste vi ju ha rätt eller hur!!

• Chantelle

är men medlem eller prenumenerar i nån tidning eller annat prenumeration så kommer de igenom nix...

men de tar iaf 3 månader innan nix fungerar iaf mot de andra som man inte är med i ..

• sto81

Hej!

Nix register är inte 100% säkert!
    Vissa av Telefonförsäljar listorna kommer igenom nix registret ändå!
    Tro mig, Jag har varit teleförsäljare och det är sorgligt när vi får en person som är med i nix!

Vad du kan göra är att ringa till nix och be dom förklara hur det kan hända att det finns
    teleförsäljare som ringer dig än, Fast du är med i nix!

Be dom förklara varför dom ringer ändå!

• Chantelle

men inte om man inte är kund hos de längre .. om man sagt upp de .. då ska de inte kunna ringa .

• ljungsan

Det tar upp till 3 månader innan man kan säga att NIX är inkopplat. Försäljare på företag som man tidigare har handlat ringer ändå. (Tråkigt men sant)
    Ett tips om telefonförsäljaren ringer: Tala om att ni är registrerade på NIX, oftast blir samtalet väldigt kort.

Svar på tråden Har spärrat hos nix men endå ringer det telefonförsäljare