Det blir ingen Valborg för mig, förbannade ensamhet
Jag vet att jag är fånig men jag tycker så mycket om Valborg med våren, sången och brasan. Det är en så fin hoppfull högtid.
Jag skulle ha gått med sonen, tanken var att vi skulle lyssna på kören, se brasan tändas och sedan skulle han möta upp sina kompisar. Han är i övre tonåren så det är klart att han vill festa med dem.
Nu fungerar inte det eftersom hans vänner ville ses tidigare och gå till en annan brasa. Jag vill förstås inte hindra honom från det. Om jag hade vetat det kanske jag hade hittat något alternativ.
Jag har vänner men jag tillhör liksom inte något sammanhang. Jag har varit ensamstående i många år och mina vänner är gifta och har familjer.
Det har varit tufft av flera orsaker i perioder så jag har fokuserat på sonen. Konsekvensen är ju ensamhet som idag.
Jag skulle kunna gå dit ensam men det skulle mest bli en plågsam påminnelse om hur mitt liv ser ut och kommer att bli ännu mer när sonen flyttar hemifrån.
Jag ville mest skriva av mig för jag känner mig orimligt ledsen just nu och behöver komma ur de här tankegångarna.
Kanske är det någon annan som vet hur det känns. Skulle du gå dit ensam?