• Anonym (Liv)

Gifta sig efter 45+? Nån som gjort?

Är 46 år och har aldrig varit gift tidigare. 

Någon här som har gift sig för första gången som äldre, och hur valde ni isf att ha era bröllop? Stora? Små? Vilken typ av klänning osv? Behöver inspo.

Tycker på ett sätt att det känns konstigt att gifta sig i den här åldern och köra på stor fluffig gräddbakelse till klänning och stort bröllop, men min fästman har liksom andra idéer 

• Svar på tråden Gifta sig efter 45+? Nån som gjort?
  • Anonym (Anna)

Det viktigaste är väl att ni gör er dag till att den blir som ni vill ha den, tycker ni väldigt olika får ni försöka kompromissa. Mina svärföräldrar som var närmare 60 gjorde det väldigt enkelt borgligt innan de flög iväg på bröllopsresa utan några anhöriga alls. Lite trist kan jag tycka men så ville de ha det. Min vännina gjorde också borglig enbart med barnen närvarande, hon var 36 om jag minns rätt. Jag själv hade (42 år) hade gärna åkt utomlands och gärna då till samma ställe som vi åkte till när vi gjorde vår första resa tillsammans för över 20 år sedan. Vi hade haft våra vänner, ett par med samt våra tonåringar med på resan. En enklare brudklänning som jag känt mig fin i hade jag valt. Men har man mycket vänner och släkt och vill fira ordentligt ska man göra det om man har möjlighet. Bara roligt tycker jag. 

• Eurydike

Jag gillar ändå hur din fästman tänker och hade nog hakat på det, så länge det inte hade känts fel 👰?♀️🤵?♂️

• Anonym (H)

Vad härligt. Åldern spelar ingen roll hur man än väljer att ha sitt bröllop. Lika fint och romantiskt oavsett. Grattis

• Anonym (Vän)

Vänner till mig ska gifta sig nu i sommar. Vart tillsammans i 20 år och de är 44 och 52 år. Ingen utav de har vart gifta tidigare. De ska gifta sig ute är det tänkt och har även hyrt ett gammalt café som inte längre är i bruk, på landet. Blir ett mindre bröllop med bara de allra närmaste. Hon ska ha en enkel vit bröllopsklänning. 

• Anonym (U)

Jag gifte mig vid 42, tänkte öht inte att min ålder skulle påverka själva bröllopet. Vi hade ett rätt ?vanligt? bröllop, borgerligt vid ett hotell på landet, ca 50 gäster, vit klänning, trerättersmiddag med många härliga tal. Otroligt nöjd med bröllopet och skulle inte ändra nåt!

Svar på tråden Gifta sig efter 45+? Nån som gjort?