Bankeryd ok område?
Hej!
Ni som bor i Jönköping: Är Bankeryd ett bra område att bo i för en barnfamilj?
Hej!
Ni som bor i Jönköping: Är Bankeryd ett bra område att bo i för en barnfamilj?
flyttar upp...
Nja, jag har aldrig gillat Bankeryd för jag tycker standen ser så trist ut. Tråkig och platt. Inget vackert alls.
Men domsand finns ju och där är det perfekt att ligga på sommaren. Mycket barnvänligt och lugnare än Vätterstranden i Jönköping.
Jo, det tror jag... Stora villaområden, centrum med vårdcentral, mataffärer, lite andra affärer, frissor, skola, dagis. Finns nog det mesta man kan behöva. Tåg och bussförbindelse med Jönköping.
Har en jobbkompis som har växt upp i bankeryd. Kan ju säga att det är klart bättre än Habo iallafall. Centrum är ju som de säger ganska litet men jag tror det finns de viktigaste sakerna dock inte system eller biblioek men det kanske inte gör så mycket. Förbindelserna med jönköping är också väldigt bra. Funderar du på att flytta dit eller?
Ja, vi var o kollade lägenhet där och nu har vi köpt den. Ligger nära vattnet. Väldigt mysigt!
Oj, det låter som sjöåkra. Stämmer det. Hmm det skulle verkligen vara toppen att bo nära vattnet. Eller hmm det gör vi ju, tja nära och nära. Vi ser det inte men vi har väl typ 5-10 minuters promenad dit. Har faktiskt inte tagit tid.
Ja, precis. Det är Sjöåkra. Längtar tills vi flyttar dit i nov!! Vart bor ni?
Bor på öster i Jönköping, har en fyra i etage. Vi trivs jättebra, det enda negativa med den är att det inte är en bostadsrätt. Jisses vad vi skulle pyssla och fixa då.
Vad är det för lägenhet ni har köpt då? Stor eller liten? Hur kommer det sig att ni flyttad dit förresten?
Slår ett slag för Habo! men om ni redan köpt så är väl bankeryd det näst bästa
Gosis---> Habo, jag måste säga att jag tycker att bankeryd är bättre än habo. Nu har jag ifs inte bott på något av ställena men jag tycker habo känns så längt bort. Från Bankeryd tar det ju trots allt bara typ 10 minuter. TIll habo är det ju minst dubbelt så långt. Det gör en del tycker jag.
Nej, det är inte mer än fem kilometer från Habo till bankeryd, så så värst mycket längre tycker jag inte att det är..
Vi är en egen kommun och måste inte dela med övriga Jönköping, Habo är ett aningen bättre utbud i centrum..
oj vad lokalpatriotisk man kan bli när man lever i exil i huvudstaden..