• Anonym (N)

Nån som vart på en drop in-vigsel i kyrkan? Funkar det att bjuda dit folk och överraska?

har sökt själv hur folk haft det på drop in-vigslar men inte hittat svar på frågorna. 

ringde precis kyrkan för att höra men han kändes inte så erfaren. 

han sa att jag absolut skulle ta med nära och kära och trodde inte att dom skulle behöva vänta så länge.drop in är mellan 10-16 nästa lördag. känns ju sådär om man överaskar folk med en vigsel så får dom sitta och vänta flera timmar? Det finns fika och massa annat där. 

har inte bestämt oss om vi ska överraska folk eller hålla det lite hemligt och sen ha en fest senare. Folk kanske vill klä upp sig, eller kan dom dyka upp där i sina vardagliga kläder? För min del spelar det verkligen ingen roll det är just det enkla vi vill ha. Barnen vet redan  

om lån har erfarenhet hur vigseln i kyrkan gick till för ni gärna beskriva det så detaljerat det går : ) 

blev spontant detta. 

• Svar på tråden Nån som vart på en drop in-vigsel i kyrkan? Funkar det att bjuda dit folk och överraska?
  • Anonym (N)

Kanske dock inte är så överraskande att säga "kom till svenska kyrkan på pingstafton"
    🤣🤣

• Anonym (Patricia)

Jag vet inte riktigt men rent personligen känns ju drop-in som fel grej att göra om man ändå vill ha släkt och vänner med sig. Varför inte då bara boka en en enkel vigsel längre fram och bjuda in dom man vill ha där och sen bjuda in till tårta och dricka kaffe efteråt? 

Bjuda in till drop-in med kort varsel riskerar ju att dom man verkligen vill ha där inte kan komma. 

Drop-in i kyrkan är oftast ingen rusning utan det blir kanske en eller två par före och en väntan på en halvtimme typ. 

Större event som anordnar drop-in-vigsel brukar ha som krav på bokning så får man en köplats/tidpunkt . Tex den på Skansen i Stockholm eller på Power meet.. 

Ni gör som ni vill men jag skulle nog tänka över förslaget. Är det viktigast att bli gift eller viktigast att ha med gäster som har möjlighet att närvara? 

• Anonym (N)
    Anonym (Patricia) skrev 2024-05-11 10:48:42 följande:

Jag vet inte riktigt men rent personligen känns ju drop-in som fel grej att göra om man ändå vill ha släkt och vänner med sig. Varför inte då bara boka en en enkel vigsel längre fram och bjuda in dom man vill ha där och sen bjuda in till tårta och dricka kaffe efteråt? 

Bjuda in till drop-in med kort varsel riskerar ju att dom man verkligen vill ha där inte kan komma. 

Drop-in i kyrkan är oftast ingen rusning utan det blir kanske en eller två par före och en väntan på en halvtimme typ. 

Större event som anordnar drop-in-vigsel brukar ha som krav på bokning så får man en köplats/tidpunkt . Tex den på Skansen i Stockholm eller på Power meet.. 

Ni gör som ni vill men jag skulle nog tänka över förslaget. Är det viktigast att bli gift eller viktigast att ha med gäster som har möjlighet att närvara? 

Tack. Nej du har rätt, det kan gå hur som helst. Vet redan fler som inte kan komma. Det blir nog drop in med en fest senare. 
Svar på tråden Nån som vart på en drop in-vigsel i kyrkan? Funkar det att bjuda dit folk och överraska?