• Anonym (TS)

Jag vill inte leva

Ser ingen mening med mitt liv. Okysst. Oskuld. Arbetslös. Ingen utbildning efter gymnasiet. Snart är det midsommar, och då är jag såklart ensam. Som jag alltid är. 

Jag vill bara avsluta misären. 

Fyfan för mitt liv. Jag är fan patetisk! Vem som helst hade avslutat sitt liv för länge sedan, men jag kan inte det av någon outgrundlig anledning. 

Om jag kommer dö en naturlig död, har jag ca 55 år kvar, men hur faaaaan ska jag orka med att leva så länge? 

Jag har levt ett svårt liv, och ett ovanligt liv. Vet inte hur jag ska vända på det. Kan inte det. Vet att jag måste vända på mitt liv, men jag kan inte det. Ingen aning om hur man gör.

• Svar på tråden Jag vill inte leva
  • Anonym (J)

Snälla prata med någon. Det kommer att bli bättre.
    Jag är inte i samma situation men ändå är jag det, jag är äldre än du och trebarnsmamma men känner ofta likadant. Har haft ett svårt liv och sitter i en riktigt dålig situation som är svår att ta mig ur. Så jag vet hur du känner. Tänker ibland också att vem som helst hade gjort det i min situation. 

Men du är fortfarande ung (25 ungefär? Eller yngre?) , du har hela livet framför dig , du sitter inte fast någonstans , du kan flytta till en annan stad eller ett annat land eller varsomhelst om allt känns skit där du är nu. Snälla tänk på alla som älskar dig. Ring psykakuten eller jourhavande präst om du mår akut dåligt. Annars tycker jag du ska ringa vårdcentralen imorgon och be att få tid hos psykolog. Har du svår ångest kan du få medicin mot det också. 

• Anonym (M)

Är också okysst (förutom en gång i yngre tonåren) och oskuld. Däremot har jag högskoleutbildning och jobb där jag känner att jag behövs. Vilket är min räddningsplanka. Utan det hade jag förmodligen känt som du. Har du möjlighet att läsa vidare till något som intresserar dig?

• Anonym (ReAbqs)

Hur gammal är du?
    Jag själv är nu 44 var okysst och oskuld ändå fram till jag var 30 år gammal.
    Har du några intressen? 
    Är själv singel, saknar att ha någon att mysa med och ha trevligt, min kompiskrets är mycket liten och efter 5 år i olika dejtingappar har jag fortfarande inte hittat något.
    Kanske får en eller två besökare var 4:e månad, inga svar på mina meddelanden eller likes.
    Jag bryr mig numera inte mer om dejtingapparna, är fortfarande medlem i 4 st, men kikar bara in på morgonen och sen skiter jag i det.
    Jag gräver mig in i mina intressen istället och tiden bara flyger iväg.

Svar på tråden Jag vill inte leva