• Anonym (Nervös)

    Gravid, men negativa tester

    Hej,
    Jag har vari gravid 2 ggr tidigare. Det symtomet jag då haft innan jag plussat har varit extremt specifikt och något som jag enbart haft när jag varit gravid (särskilt i början av graviditeten innan jag plussat). Symtomet är att det drar på bägge sidorna av midjan - väldigt mycket.

    Jag har dock testat mig etT par gånger utan att det visat positivt, men det känns som att jag är gravid. Och tro mig när jag säger att det inte alls är så att jag planerat får att ha fler barn (även om det skulle vara välkommet såklart). Vi skyddar alltid oss, men just den sista gången missades det pga stress.

    Jag delammar fortfarande mitt barn som är 11 månader gammal och har inte fått tillbaka min menstruation. Därför ä det svårt att veta hur jag ligger till i menstruationscykeln. Jag tror dock att jag hade ägglossning för 15-16 dagar sedan (med diff på några dagar).

    Fråga: Finns det fler som känt på sig att det rört sig om en graviditet, men som testat negativt länge innan ni plussat? Vad hade ni för symom? 

  • Svar på tråden Gravid, men negativa tester
  • fancyr

    utan att vara expert låter det som om kroppen inte kommit igång en helt hundra. jag skulle råda dig till att börja tempa. Antingen om du har en apple watch 8 och senare eller en temp med två decimaler i slutet. Läs på om tempning. Den kommer visa dig om du haft ägglossning/ inte haft ägglossning, om du kanske är gravid eller ej. LH- test kan också hjälpa dig hitta om du ägglossar och när du ägglossar. 

  • Anonym (Sofia)

    Det kan vara att du är gravid. Svårt att veta. 

    Kan berätta min historia. Jag slutade amma vid 6 månader pga bebisen inte ville mer. Vi använde kondom jag och pappan. Fick mens som vanligt från barnet var 5 månader. 

    Kände på mig att jag var gravid, min man med. Men hade negativa tester. Och mens. Blev erbjuden kuratortid av mvc, de trodde jag blivit knasig. Sen växte min mage ut 7-8 månader senare, den kom på typ 2 veckor, såg helt klart höggravid ut. Fick då komma in, inte pga vi misstänkte graviditet utan brock på kroppspulsådern eller något. Var omöjligt vara gravid med neg test och mens enligt barnmorskan. Visade sig dock att jag var gravid i v32+ på undersökningen.

    Så "pulsen" i magen jag känt var nog sparkar.

    Tyvärr enda rådet jag har att ge är att ät och lev som om du är gravid, om du inte får komma in på koll. Jag fick inte det, hade inga besvär eller symtom heller. 

  • Anonym (Nervös)
    Anonym (Sofia) skrev 2024-05-17 12:20:45 följande:

    Det kan vara att du är gravid. Svårt att veta. 

    Kan berätta min historia. Jag slutade amma vid 6 månader pga bebisen inte ville mer. Vi använde kondom jag och pappan. Fick mens som vanligt från barnet var 5 månader. 

    Kände på mig att jag var gravid, min man med. Men hade negativa tester. Och mens. Blev erbjuden kuratortid av mvc, de trodde jag blivit knasig. Sen växte min mage ut 7-8 månader senare, den kom på typ 2 veckor, såg helt klart höggravid ut. Fick då komma in, inte pga vi misstänkte graviditet utan brock på kroppspulsådern eller något. Var omöjligt vara gravid med neg test och mens enligt barnmorskan. Visade sig dock att jag var gravid i v32+ på undersökningen.

    Så "pulsen" i magen jag känt var nog sparkar.

    Tyvärr enda rådet jag har att ge är att ät och lev som om du är gravid, om du inte får komma in på koll. Jag fick inte det, hade inga besvär eller symtom heller. 


    Hej Sofia,
    Tack för att du berättar din historia. Får jag fråga dig... Hur visste du och din man att du var gravid? Vad hade du för symtom?? Jag har pratat med MVC nu som sagt att jag kan testa mig igen om 2 veckor.. Men symtomen är så tydliga...
  • Anonym (Nervös)
    fancyr skrev 2024-05-17 12:02:00 följande:

    utan att vara expert låter det som om kroppen inte kommit igång en helt hundra. jag skulle råda dig till att börja tempa. Antingen om du har en apple watch 8 och senare eller en temp med två decimaler i slutet. Läs på om tempning. Den kommer visa dig om du haft ägglossning/ inte haft ägglossning, om du kanske är gravid eller ej. LH- test kan också hjälpa dig hitta om du ägglossar och när du ägglossar. 


    Tack för tipset <3 Jag testar mig redan refelbundwt med med Clearblues digitala ägglossningstester som visar både stegring och ägglossningsdagar, men ska också börja tempa mig..
Svar på tråden Gravid, men negativa tester