• Pusselbiten86

Någon som rest till Holland utan pass???? Svara SNABBT!!

Hej..

Är det någon av er som har rest till ett annat EU- land utan pass?...
    Tex Holland eller Tyskland mm??

Hur har de gått?
    Blivit stoppade?
    Hör av er snabbt!!!

Kram

• Svar på tråden Någon som rest till Holland utan pass???? Svara SNABBT!!
  • Karpet

Jag har, fast bara med bil. Har aldrig blivit stoppad. Med flyg däremot är det ju omöjligt att åka utan pass, om man inte har EU-leg men det får man ju inte i Sverige.

• Pusselbiten86

Ja- men vi ska åka med en bussresa....

Så de kommer o vara en helturistare som ska köra igenom.. Kollar de verkligen ALLA då?

• ming

Jag har också, precis som Karpet, men det var också med bil.
    Med flyg skulle jag nog inte våga åka utan pass, tänk om de skulle vägra släppa hem mig igen?

• E l l a

Med EU-leg ska det gå men det har ju inte så många, så jag vete tusan om jag hade vågat att ej ta med pass.

• ming

När vi var utomlands så räknades INTE körkortet som legitimation. De krävde att nationaliteten (har jag för mig det var) skulle stå med på ett giltigt leg och det gör det visst inte på körkort. Ett helt vanligt ID-kort godkände de dock. (Detta var i Tyskland.)

• ming

Gammalt pass har väl gått ut, och då är det ju inte giltigt nånstans, även om man faktiskt kan se att det är du.

• HumDis

Pusselbiten86 - Det är större risk att de kollar alla om man reser med buss. Speciellt om man åker till Holland där man oftast kollas på vägen hem eftersom det är så drogliberalt där. Så jag skulle definitivt rekommendera dig att du skaffar ett nytt pass eller en EU-legitimation.

/ HumDis
  • Namsterdam

blev alltid stoppad med bil till o från tyskland, men så e man ju blatte ;)

Bor i holland och har jag aldrig visat pass annat än vid incheckning, både till och från... Passunion låter ju bra, men totr det är bra att ta det säkra före det osäkra.

• Angel 79

Åker mellan Sverige och Holland ett par ggr per år, och jag rekomenderar starkt att ta med pass.
    Tar du flyget är det oundvikligt, dom kollar alla.
    Tar du bussen så kollar dom oxå, är det ngn som inte har giltigt pass el. endast ett påskrivet papper så tar dom med dej och förmodligen får du åka hem igen.
    Hemresan från Holland är oxå som ngn sa tidigare ofta att de kollar pga av att Holland är ett sån´r droglibiralt land.
    Bil har jag ingen erfarenhet av, men jag tycker inte att du ska chansa.

Svar på tråden Någon som rest till Holland utan pass???? Svara SNABBT!!