Hur mycket måste man planera för ett bröllop?
2 vänner ska gifta sig, ena vill planera men har inte orken, andra är "skit samma det löser dig".
Jag försöker hjälpa till, men har aldrig varit på bröllop
2 vänner ska gifta sig, ena vill planera men har inte orken, andra är "skit samma det löser dig".
Att gifta sig är en kärlekshandling och har man inte ork eller intresse till att anstränga sig så borde man nog avstå.
Det enda de behöver göra är att fixa hindersprövningen, boka tid och se till att det finns två vittnen. Mer behövs faktiskt inte. Du kan vara ett av vittnena så är det ordnat.
Om du med bröllop menar vigsel med gäster samt efterföljande middag/fest, så blir det en del att planera. Men mkt kan man köpa sig fri från.
Ska de bara gifta sig, så kan de göra det borgerligt utan gäster. Då behövs inte mkt planering.
Känns som att det inte riktigt är läge för ett traditionellt bröllop om ingen av dom vill engagera sig.
Hur långt är ett snöre....
Allt beror väl på vad man vill ha för bröllop...
Ett utan gäster.
I princip ingenting, hindersprövning, vigselförättare, plats och 2 vittnen.
Ett med gäster, mer men även här väldigt individuellt. I den egna trädgården en lördag med några stycken eller stort kyrkbröllop och fest på slott...
Mitt råd till dig är att hålla dig utanför allternativt ta betalt för dina tjänster.
Om de har så olika inställning förstår jag inte varför de gifter sig. Ska planeraren vara den som ska behöva sköta hela relationen eller?? Fint att du hjälper till, men ta inte på dig för mycket. Säg till din vän att du finns där om du kan hjälpa, sedan backar du. Känns som att du är på väg att involvera dig alldeles för mycket.
Och för att svara på din fråga, man måste planera skitmånga saker!! Klart man fixar det ensam, men hur kul är det när det egentligen är två som ska gifta sig...?