• Anonym (Ångest)

    Någon med hälsoångest?

    Har det å rätt rejält. Gick hos psykolog å tyckte ändå det kändes bättre. Men sen slutade han å nu känns det som jag är tillbaka på ruta 1. 
    Haft ett märke i ansiktet i flera månder. Läste sen artikel om hudcancer å fick panik. Fick komma dit idag å det var ingen fara. Men när jag väl kom hem så kom jag pp att jag har ju ett rätt märke på vaden där det är en liten knöl. Så nu har hela em/kvällen gått åt att googla alla bilder som finns å berättelser osv. Så nu är jag livrädd igen att jag har cancer. Redan lagt hela helgen på det som fanns i ansiktet. 

    Vill bara slippa denna oro å ångest. Nu får jag ju ringa imån igen å be dem titta på det på benet med. Säkert nåt farligt.

    Någon som lyckats ta sig bort från detta helvete som jag lever i? 

  • Svar på tråden Någon med hälsoångest?
  • McIris

    Dr Kirren på instagram är väldigt bra, kolla det!

    Jag har också hälsoångest men det är inte så farligt just nu. Hälsoångest har man ju bara vid just ångest. Utan ångesten så bryr jag mig inte än andra över fysiska grejer.

    Hur minskar man sin ångest? Förändra beteendet. Tankar och känslor ändras inte. Men är ångesten hög så är det nästan outhärdligt att inte lindra ångesten med kontroll beteenden. 

Svar på tråden Någon med hälsoångest?