• Anonym (Leah)

    Skivepitelcancer och basalcellscancer :-(

    Jag fick reda på idag att jag har både skivepitel-och basalcellscancer på ryggen. Jag hade för drygt 4 år sen en basalcellscancer på magen som opererades bort då.

    Det jävliga är att en hudläkare tittade på den här fläcken för 3 år sen och sa att den såg misstänkt ut medans en annan hudläkare samtidigt sa att det inte var någon fara så det togs aldrig någon biopsi då men nu kom den alltså tillbaka med cancer när läkare 1 insisterade på en biopsi. Jag läste att just 3 år är gränsen för när skivepitel börjar spridas till lymfkörtlar etc och jag vet ju inte hur länge den var där innan.

    Min svärfar dog av just skivepitelcancer.

    Jag ska opereras om två veckor så jag kan fråga läkaren mer då. Men jag skulle bli glad om någon som har haft det här kan berätta mer och hur det gick för dig. Var satt den? Hur länge sen? Har den spridit sig eller kommit tillbaka?

    Jag har googlat men jag vill prata med någon och inte bara läsa medicinska fakta.

  • Svar på tråden Skivepitelcancer och basalcellscancer :-(
  • Anonym (Leah)

    Finns det verkligen ingen som råkar läsa det här som har haft någon eller båda två?

    Det stod på flera hemsidor att man ska begära röntgen för lymfkörtlar osv om inte läkaren säger det själv tror ni att det behövs?

Svar på tråden Skivepitelcancer och basalcellscancer :-(