• Anonym (TS)

    37+, hur lätt blev ni gravida?

    Har ett barn med min sambo som jag fick när jag var 34, han har nyss fyllt tre. Och så har jag ett äldre barn från ett tidigare förhållande som jag fick när jag var 28. Blev gravid lätt med båda men jag har haft två tidiga missfall också, ett när jag var väldigt ung och ett strax innan andra barnet. 


    Min sambo ville vänta men nu vill han äntligen börja försöka få ett barn till. Jag fyllde 37 i januari. Är lite orolig för att det ska bli svårare med tanke på åldern.. känns som att det kanske kommer bli svårt att hinna med att ha sex runt ägglossning också , det är mycket med barnen och allt och ibland orkar eller hinner man inte..

    Vill gärna höra era erfarenheter :) 

    Men vill helst inte att det ska bli en diskussion om det är rätt eller fel att skaffa barn i den här åldern, har sett att det har diskuterats mycket här senaste tiden. Eller att det var fel att sambon ville vänta , nu är det som det är och jag hade inte velat bli gravid mot hans vilja. 

  • Svar på tråden 37+, hur lätt blev ni gravida?
  • Anonym (I)

    Blev gravid med första barnet vid 37-38 år, hade inte börjat försöka. Blev gravid vid 40, fick två missfall/ma men blev lätt gravid. Fick barn på tredje graviditeten.
    Lycka till!

  • Anonym (TS)
    Anonym (I) skrev 2024-05-21 22:47:45 följande:

    Blev gravid med första barnet vid 37-38 år, hade inte börjat försöka. Blev gravid vid 40, fick två missfall/ma men blev lätt gravid. Fick barn på tredje graviditeten.
    Lycka till!


    Tack för svar :)
Svar på tråden 37+, hur lätt blev ni gravida?