• Anonym (Emma)

    Avis på kollega

    Alltså en snygg man på lagret fick en varning för att han hade sexuellt trakasserat en kvinna. Nu vet jag inte riktigt vad som verkligen hände mellan de två men jag är avis på henne.

    Alltså, jag är mycket snyggare än hon! Jag känner mig lite kränkt faktiskt. Varför nympte han inte mig i rumpan bar istället för henne? Jag vet inte hur jag ska hantera detta.

  • Svar på tråden Avis på kollega
  • Anonym (Vaa?!)

    Menar du allvar? Men det kan vara sant. En del tjejer, som anser sig vara en tia, förväntar sig att alla killar ska samlas runt dem, och "kräver" att de alltid ska vara nummer ett. Men om det visar sig att en annan tjej är mera intressant så blir det genast sura miner och avundsjuka. "Jag är mycket snyggare!" Då sitter man fast i en egotrippad bubbla. Men skönheten sitter i betraktarens öga, och han tyckte kanske att den andra tjejen var så mycket snyggare. Om Ts inlägg nu var sant? 

  • Anonym (27-åringen)

    Händelsen kallas sekundärkränkning, dvs att någon blir indirekt kränkt. 

    Huruvida detta är en trolltråd eller inte kvittar. I landet Lättkränkt (Sverige) kommer snart denna typ av kränkningar att bli verklighet och anmälningsbara.
    Mannen på lagret får två anmälningar mot sig. En för antastande och en annan för att indirekt ha kritiserat dig. 

Svar på tråden Avis på kollega