• Anonym (identitetskris)

    borde jag föreslå öppet förhållande?

    Har varit gift med min man i 5 år, tillsammans i 8. Innan jag träffade honom hade jag ett väldigt sexuellt aktivt liv, var säker på att jag var någon form av relationsanarkist men kom på bättre/ sundare tankar och tänkte att monogami ändå är det enda och det rätta. Min man var ?oj, wow?.. snygg, vi hade fantastiskt sex och så klart var han en fantastisk människa och ändå sitter jag här nu och känner att det inte duger längre. Någonting saknas. Det kliar i händerna och jag önskar att han kunde ge mig lika hårt, smutsigt och gränslöst sex som någon av mina tidigare partners (som jag inte hade i närheten av samma psykisk närhet till). Vill ha frihten att kunna prata snuskigt utan att göra honom obekväm. Jag känner hur jag får mer och mer panik av att vara i den här relationen samtidigt som jag absolut inte kan tänka mig att lämna honom rftersom att han är så fantastisk. Men attraktionen är? borta.

    I ett bråk förklarade han att han kände samma. Att han sett tjejer på stan som spanat in honom och gått fram och pratat och att han tänkt att hn enkelt hade kumnat följa med hem och ha ?galet sex?. Min första instinkt var att bli kåt av tanken på att se honom fri med någon annan.. den andra var att bli sårad. 

    Kan någon känna igen sig? Känner mig som ett sexuellt monster.

  • Svar på tråden borde jag föreslå öppet förhållande?
  • Ascendere

    Gör honom en tjänst och lämna honom så han får chansen att träffa någon som faktiskt kopplar ihop sex med kärlek. 

  • Anonym (identitetskris)

    du missade poängen.

  • OlleSQ

    Samtalsterapeut om du känner att du absolut inte kan prata med honom om hur du vill ha sex. Som ett par måste man ju kunna utvecklas tillsammans och förhoppningsvis kan han växla upp det området men du måste kunna prata med honom om det. Jag vet att det är svårt speciellt när man haft ett längre förhållande och man är lite låsta i sina roller och man inte vågar berätta sånt för det talar om vad man var innan man träffades eller att man inte tror att den andra kan eller vill utvecklas på den fronten. Men du är gift med honom och då bör man kunna prata även om sådant.

  • Anonym (B)

    Är du beredd på konsekvenserna som eventuellt kommer? 


     

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vanligt att kvinnor vill öppna upp förhållandet. Kolla på Youtube: Nadia Bokody, Secret fantasy most women have

  • Anonym (Bengt)

    Jag hoppas att du vågar utmana dig själv och honom, berätta eller visa hur smutsigt och vilt du vill ligga ibland, berätta att du vill känna dig fri att prata snusk. Om han är en god partner så går han dig till mötes. Och i gengäld kanske han har hemliga drömmar som du kan förverkliga.

    Vad är man annars till för, i ett förhållande?

    Jag har lanserat att lyssna på noveller i sängen, smisk, vi har testat analsex, vi onanerar inför varandra, har sexleksaker med mera.

    Sen finns det saker som hon inte vill, och då får jag stå ut med det. Man får inte alltid det man vill, men om det är en bra relation så får man det man behöver.

  • Anonym (Linda)

    Jag tänker att ditt kliande och din rastlöshet  kanske egentligen är ett symptom på att det finns ett ömsesidigt skav och missnöje i er relation? Just för att din sambo faktiskt påtalar att han spanar in andra. Det känns som att ni två är besviken på varandra.  

    Din önskan om öppet förhållande känns mer som ett sätt att slippa ta itu med det som egentligen är problemet.  Dvs att ni två skulle behöva sätta er ner och kommunicera och ta reda på vad detta handlar om.  

  • Anonym (Malin)

    Men om han också är missnöjd och vill ha galet sex förstår jag inte problemet? Då kan ni faktiskt våga tala öppet med varann om vad ni vill ha i sängen.

    Visst kan du föreslå öppet förhållande men då är risken stor att relationen spricker då en av er eller båda hittar någon ny ni blir kära i.

  • Sk007

    Om jag får en fru någon gång i framtiden skulle jag bara bli glad om hon frågade om hon fick prova någon annan.
    Så jag tycker att du bara ska ställa frågan helt enkelt. 

  • Anonym (Man och make)

    Jag tycker du har fått många kloka vinklar på ert problem i relationen genom inläggen som har kommit under eftermiddagen och kvällen.

    Notabelt är dock att synpunkterna som skrivits i inläggen inte är samstämmiga.

    Dock är det helt klart att ni behöver prata ordentligt med varandra hur ni vill ha det. Så börja där helt klart!

    Lycka till! 

    Mvh
    / Man och make, samma partner i 30+ år.
    Vårt sexliv har aldrig varit bättre än nu! Sen hon vågade berätta och bejaka sin lust har vi nått höjder jag inte trodde vi skulle få uppleva. Nåt att fundera på för er också kanske. 

  • Anonym (identitetskris)
    Fjäril kär skrev 2024-05-22 17:30:21 följande:

    Du vill ha galet sex 
    Han vill ha sex med någon annan men inte dig? 

    Då har ni helt enkelt ett problem 


    Det var en fin förenkling av ?problemet? från din signatur. Om det ändå vore så enkelt.. 

  • Anonym (identitetskris)
    Anonym (Man och make) skrev 2024-05-22 18:44:05 följande:

    Jag tycker du har fått många kloka vinklar på ert problem i relationen genom inläggen som har kommit under eftermiddagen och kvällen.

    Notabelt är dock att synpunkterna som skrivits i inläggen inte är samstämmiga.

    Dock är det helt klart att ni behöver prata ordentligt med varandra hur ni vill ha det. Så börja där helt klart!

    Lycka till! 

    Mvh
    / Man och make, samma partner i 30+ år.
    Vårt sexliv har aldrig varit bättre än nu! Sen hon vågade berätta och bejaka sin lust har vi nått höjder jag inte trodde vi skulle få uppleva. Nåt att fundera på för er också kanske. 


    Jag tycker att svaren går helt i linje med vad en kan förvänta sig (med få undantag). Det roar mig. Önskar dig och din fru all framtida lycka att bejaka era lustar ;) 
  • Fjäril kär
    Anonym (identitetskris) skrev 2024-05-22 19:31:17 följande:

    Det var en fin förenkling av ?problemet? från din signatur. Om det ändå vore så enkelt.. 


    Då får du ge en bättre förklaring så kanske du får andra svar 
  • Anonym (kåtslag)
    Anonym (Bengt) skrev 2024-05-22 14:56:15 följande:

    Jag hoppas att du vågar utmana dig själv och honom, berätta eller visa hur smutsigt och vilt du vill ligga ibland, berätta att du vill känna dig fri att prata snusk. Om han är en god partner så går han dig till mötes. Och i gengäld kanske han har hemliga drömmar som du kan förverkliga.

    Vad är man annars till för, i ett förhållande?

    Jag har lanserat att lyssna på noveller i sängen, smisk, vi har testat analsex, vi onanerar inför varandra, har sexleksaker med mera.

    Sen finns det saker som hon inte vill, och då får jag stå ut med det. Man får inte alltid det man vill, men om det är en bra relation så får man det man behöver.


    Så mao, för att vara en god partner så måste man gå med på vad som helst som ens partner vill göra... vill hon köra upp en vattenmelon i tvåan på dig så måste du gå med på det annars är du en dålig partner?

    Vad är man annars till för, i ett förhållande?
    Vad sägs om en egen individ med egna åsikter och preferenser? Känns som att du blandar ihop att vara en partner och att vara en slav. En parter kan och bör säga ifrån på saker hen inte vill gå med på och det borde den andra kunna acceptera och hen inte är en slavdrivare dvs.
  • Anonym (Bengt)
    Jag hoppas att du vågar utmana dig själv och honom, berätta eller visa hur smutsigt och vilt du vill ligga ibland, berätta att du vill känna dig fri att prata snusk. Om han är en god partner så går han dig till mötes. Och i gengäld kanske han har hemliga drömmar som du kan förverkliga.

    Vad är man annars till för, i ett förhållande?

    Jag har lanserat att lyssna på noveller i sängen, smisk, vi har testat analsex, vi onanerar inför varandra, har sexleksaker med mera.

    Sen finns det saker som hon inte vill, och då får jag stå ut med det. Man får inte alltid det man vill, men om det är en bra relation så får man det man behöver.

    Anonym (kåtslag) skrev 2024-05-23 17:32:48 följande:
    Så mao, för att vara en god partner så måste man gå med på vad som helst som ens partner vill göra... vill hon köra upp en vattenmelon i tvåan på dig så måste du gå med på det annars är du en dålig partner?

    Vad är man annars till för, i ett förhållande?
    Vad sägs om en egen individ med egna åsikter och preferenser? Känns som att du blandar ihop att vara en partner och att vara en slav. En parter kan och bör säga ifrån på saker hen inte vill gå med på och det borde den andra kunna acceptera och hen inte är en slavdrivare dvs.
    Hon får naturligtvis föreslå att "köra upp en vattenmelon i tvåan". Men då tackar jag nej. Precis som hon har rätt att tacka nej till alla mina inviter och förslag. Vi är båda individer "med egna åsikter och preferenser".

    Men om man aldrig föreslår något, aldrig provar om den andra vill, då riskerar sexet att bli tråkigt och stagnera. 
  • Anonym (kåtslag)
    Anonym (Bengt) skrev 2024-05-24 11:07:48 följande:
    Hon får naturligtvis föreslå att "köra upp en vattenmelon i tvåan". Men då tackar jag nej. Precis som hon har rätt att tacka nej till alla mina inviter och förslag. Vi är båda individer "med egna åsikter och preferenser".

    Men om man aldrig föreslår något, aldrig provar om den andra vill, då riskerar sexet att bli tråkigt och stagnera. 

    Men enligt dig är du ju en dålig partner då, eller?

    Att föreslå en sak men acceptera att det kan bli nej är en sak. Det tyder på att man själv är lika accepterande som man förväntar sig av sin partner.

    Att föreslå en sak men förvänta sig ett ja och hävda att ett nej är detsamma som att vara en dålig partner är en helt annan sak och tyder på att man själv inte alls är lika accepterade som man förväntar sig att ens partner ska vara och faktiskt ganska barnsligt.
Svar på tråden borde jag föreslå öppet förhållande?