• Anonym (TS)

Sommarpresent till manlig lärare

Ska köpa sommarpresent till en lärare som verkligen varit stöttande och hjälpt min son mycket denna terminen. Jag vill ha tips på vad man kan köpa som är en bra present inom en rimlig prisklass. Typ 500kr >

Inga kommentarer om "köp inte present, bla bla bla" ni kan segla vidare till en annan tråd för vi ska köpa en present och jag vill ha tips på vilken. Har redan några idéer men vill se om andra kan komma med något nytt jag inte tänkt på.

• Svar på tråden Sommarpresent till manlig lärare
  • Meddelande borttaget
  • trollhona

Undvik alkohol det är allt jag kan tipsa om. 
    Hitta något som kan vara en kul sommargrej, picknickkorg eller grillverktyg eller dylikt. Är ju lite svårt att säga om man inte känner honom som person.

• Anonym (r)

Någon deckare, lite snacks, nån alkoholfri matvaruaffärscider och en lapp om vad personen gjort som var bra.

• Anonym (TS)

Vad tror ni om presentkort, rent allmänt, olika butiker mm.

• Anonym (Ja)

Presentkort, en korg med godsaker.

• Anonym (TS)
    trollhona skrev 2024-05-23 12:22:01 följande:

Undvik alkohol det är allt jag kan tipsa om. 
    Hitta något som kan vara en kul sommargrej, picknickkorg eller grillverktyg eller dylikt. Är ju lite svårt att säga om man inte känner honom som person.

Alkohol skippar vi. Grillsaker kan ju vara kul.
    Anonym (r) skrev 2024-05-23 13:22:50 följande:

Någon deckare, lite snacks, nån alkoholfri matvaruaffärscider och en lapp om vad personen gjort som var bra.

Gillar idéen med en lapp, det uppskattas nog. 

Har funderat på någon lyxig lemonad, men cider kan ju också funka.

• Anonym (Lärare)

Inga presentkort, sånt kanske bara blir liggande. Bättre med en korg med godsaker (matigt), kanske en praktisk present som han kan han användning av. Och ett litet kort är alltid fint :)

• Anonym (blå)
    Anonym (Ja) skrev 2024-05-23 14:09:56 följande:

Presentkort, en korg med godsaker.

Något sånt här brukar min man få när det är skolavslutning. Han är mentor i en klass. 

Väldigt uppskattat, men verkligen inte nödvändigt, även om jag förstår att man vill ge ibland. 
  • Anonym (r)
    Anonym (TS) skrev 2024-05-23 14:10:48 följande:
    Alkohol skippar vi. Grillsaker kan ju vara kul.
    Anonym (r) skrev 2024-05-23 13:22:50 följande:

Gillar idéen med en lapp, det uppskattas nog. 

Har funderat på någon lyxig lemonad, men cider kan ju också funka.

Ja lemonad var nog ordet som jag tänkte på :P  Om ni har någon lokal delikatessbutik finns ofta det och lokala snacks/godis. Men Icas funkar.

Presentkort är opersonligt, meningslöst i denna situation. Här ska barnet få vara med och bestämma så kan bli lite hursomhelst men väldigt personligt.

• Anonym (Sweden)

Har han barn själv så kanske vattenballong-set? Kanske utanför boxen vad gäller traditionella presenter. Om presenten blir för dyr så kan det bli obekvämt också, läraren kanske ser det som ett kravställande för nästa termin.

Svar på tråden Sommarpresent till manlig lärare