• Gelas1

Attackerad av två svarta fåglar

Blev precis jagad och attackerad av två svarta aggressiva fåglar när jag gick hem från jobbet?Började blöda från huvudet och det slet av mitt hår och hacka med sina fula näbbar.. :(
    Är detta normalt?? Aldrig varit med om tidigare? De gapa och gick till attack efter attack trotts att jag försökte skydda med händer, fortsatte att jaga mig när jag sprang.. Är det normalt??? Känner mig sjukt rädd för fåglar nu..:(

• Svar på tråden Attackerad av två svarta fåglar
  • Anonym (F)

Hu, vad läskigt!

Många fåglar har ägg/ungar såhär års så jag skulle gissa på att fåglarna som attackerade dig var ett par som upplevde dig som ett hot mot deras små. Riktig otur där att du var på fel plats vid fel tillfälle. 

Sedan hade jag nog ringt 1177 och frågat om man bör vara orolig för smitta och vad man i så fall bör göra, med tanke på att de hackade dig blodig.

• Anonym (Kalle)

Gissar att du gick för nära ett bo med ungar. Då kan man riskera åka ut för något sådant.

• Anonym (Hmm)

Fundera på hur du ska hedra Odin så du slipper sådana missöden i framtiden.

• Anonym (B)

Vad läskigt! Stackare. Hur känns huvudet nu? 

• Gelas1
    Anonym (F) skrev 2024-05-23 20:38:21 följande:

Hu, vad läskigt!

Många fåglar har ägg/ungar såhär års så jag skulle gissa på att fåglarna som attackerade dig var ett par som upplevde dig som ett hot mot deras små. Riktig otur där att du var på fel plats vid fel tillfälle. 

Sedan hade jag nog ringt 1177 och frågat om man bör vara orolig för smitta och vad man i så fall bör göra, med tanke på att de hackade dig blodig.

Jo, men hörde att dom gapa när jag var långt ifrån även dom satt på något tak.. Tänkte inte mer på det och gick förbi lugnt tittade ned i mobilen så börja de attackera mig. :(

Nej sluta nu blir jag rädd.. :( USCH, men tänkte också på det.. tack för omtanken kanske får göra det,..:( kommer aldrig ta den vägen igen och undvika fåglar så mycket jag kan framöver.
  • Gelas1
    Anonym (Hmm) skrev 2024-05-23 20:39:54 följande:

Fundera på hur du ska hedra Odin så du slipper sådana missöden i framtiden.

Hahaha, tänkte också på det, TVÅ stycken ockap som gapa till varandra medans det jaga mig.!! Kändes nästan som nån gjort nån svart magi på mig haha.. :(
  • Anonym (B)

Fick du sår i hårbotten eller är det på händerna? Blev du klöst av deras klor också? låter som en mardröm. Förstår att du känner dig rädd nu. Men försök tänka att det rent statistiskt sett inte är stor risk att du drabbas igen men förstår att det kan vara svårt att tänka så. Krya på dig ❤️????? 

• Gelas1
    Anonym (B) skrev 2024-05-23 20:43:06 följande:

Vad läskigt! Stackare. Hur känns huvudet nu? 

Det ömmar lite men forsade ju inte blod kändes i huvudet som när man trillar och slår i knät typ.. så tog på huvudet och kände att mitt hår var fuktigt och som jag trodde så kom det blod på handen. :(
  • Gelas1
    Anonym (B) skrev 2024-05-23 20:47:44 följande:

Fick du sår i hårbotten eller är det på händerna? Blev du klöst av deras klor också? låter som en mardröm. Förstår att du känner dig rädd nu. Men försök tänka att det rent statistiskt sett inte är stor risk att du drabbas igen men förstår att det kan vara svårt att tänka så. Krya på dig ❤️????? 

I hårbotten dom attackera mig i huvudet bakifrån, usch var så äckligt.. Jag vet inte exakt om det var klorna eller hack från näbben men gissar att det var näbben. Ja känner mig chockad samtidigt som jag sprang och skrek till så gick två killar förbi?. Sa att två fåglar jaga mig och de skratta till :( Måste  sett så dumt ut haha :(❤️
  • Anonym (B)
    Gelas1 skrev 2024-05-23 20:48:35 följande:
    Det ömmar lite men forsade ju inte blod kändes i huvudet som när man trillar och slår i knät typ.. så tog på huvudet och kände att mitt hår var fuktigt och som jag trodde så kom det blod på handen. :(
    Åh men fy. Tycker du ska ringa 1177 och rådfråga om du behöver kolla upp det? Tänker så du inte smittats av något. 
    Gelas1 skrev 2024-05-23 20:52:34 följande:
    I hårbotten dom attackera mig i huvudet bakifrån, usch var så äckligt.. Jag vet inte exakt om det var klorna eller hack från näbben men gissar att det var näbben. Ja känner mig chockad samtidigt som jag sprang och skrek till så gick två killar förbi?. Sa att två fåglar jaga mig och de skratta till :( Måste  sett så dumt ut haha :(❤️

Vad elakt att skratta! ❤️ förstår att du känner dig chockad, hade jag också känt.
Svar på tråden Attackerad av två svarta fåglar