Python skrev 2024-05-24 01:34:03 följande:
Kollat värdet för D vitamin-nivåerna?
Ja, de har kollat alla värden som går att kolla... och allt ser bra ut.
Anonym (Hmm) skrev 2024-05-23 21:45:06 följande:
Jag föreslår tvärtom att du kanske sover för mycket. Det kan man också bli seg av. Har du testat några dagar med sex timmar per natt?
Ja, tidigare sov jag mellan fem och sju timmar per natt, men med stigande ålder räckte inte det, utan jag fick öka upp till åtta. Det klarade jag mig på länge, men nu de senaste månaderna har det som sagt blivit helt knas. I början provade jag att sova mer än åtta timmar, men det blev jag inte just piggare av, så jag återgick till åtta timmar igen.
Anonym (Hmm) skrev 2024-05-23 21:48:17 följande:
Och har man det för lugnt så kan man också bli seg :) Fysisk aktivitet några dagar i veckan kan vara bra.
Ja fast jag menar inte att mitt liv är lugnt på det sättet - jag får bra med motion - utan bara att det inte är stressigt :)
Anonym (Hmm) skrev 2024-05-23 21:45:31 följande:
Och en sak till, har du kollat dig för pollenallergi? Det kan man bli riktigt trött av.
Anonym (japp) skrev 2024-05-24 01:00:30 följande:
Det tänkte jag också på direkt. Innan jag visste vad det var (och började medicinera) fanns det tillfällen då jag nästan somnade vid ratten eller under föreläsningar trots att jag fått nio timmars sömn. Pollenallergi är inte att leka med!
Aniiee skrev 2024-05-24 01:11:35 följande:
Håller med de andra om att det kanske är pollen, särskilt om det börjat nu sen typ februari.
Du kan bara testa att helt enkelt köpa ett paket allergi medicin och se om det blir bättre. Var inte rädd för att ta en-två tabletter både morgon och kväll om det behövs. Men testa med en tablett på kvällen till att börja med.
Ahhh...haaa... Alltså, det här skulle förklara så mycket - inklusive att jag alltid är lite småsnuvig och kliig 🙈 Haha, helt knasigt att jag inte tänkt på detta själv (och, faktiskt: att vårdcentralen inte tänkt på det!!), men jag har ju aldrig haft problem med detta tidigare i livet... Kan man alltså få pollenallergi när som helst under livet? Är det inte nåt man typ föds med?