• Anonym (Chubby)

Står still i vikt!!

Jag har försökt tappa mina graviditetskilon, har 6kg kvar! Och de absolut värsta är att jag står still, jag går inte ner ett gram!! 
    Jag har stått still i flera månader. 
    Jag äter väldigt lite av pasta, bröd, potatis och liknande. 
    1 dag i veckan unnar jag mig något gott, oftast en grov smörgås med något gott på och ett glas cola zero. 
    Jag tränar minst 30min 3dagar/veckan 
    Jag äter absolut inte för mycket, oftast äter jag 
    Frukost - inget 

Lunch - varierar är jag hemma t.ex omelett om jag är på jobbet så äter jag där (det ingår i jobbet att vi ska äta med boende) så då kan de bli allt möjligt men oftast tar jag ingen pasta, ris, potatis utan endast proteinet och sallad (undantag vid gratänger och grytor där de är iblandat) 
    Middag: varierar är jag på jobbet ser de ut som på lunch, likaså hemma eftersom jag äter med barnen men 6 av 7 gånger väljer jag bort pastan o liknande. 
    Dricker mest ramlösa. 
  • Svar på tråden Står still i vikt!!
  • Anonym (S)

Du äter kanske för stora portioner? Pröva att minska portionerna till hälften och se vad som händer. Det spelar ingen roll om det är protein eller kolhydrater du äter om du äter för mycket av det. Det kan vara bättre att äta blandat för att få energi och hålla sig mätt utan att äta för mycket på en gång.

• Anonym (Chubby)
    Anonym (S) skrev 2024-05-23 22:11:56 följande:

Du äter kanske för stora portioner? Pröva att minska portionerna till hälften och se vad som händer. Det spelar ingen roll om det är protein eller kolhydrater du äter om du äter för mycket av det. Det kan vara bättre att äta blandat för att få energi och hålla sig mätt utan att äta för mycket på en gång.

Jag äter inte stora portioner, det har jag aldrig gjort. Jag är snarare tvärtom rätt liten i maten och ha varit de jämt.. 

Så jag fattar inte varför min kropp står still. 
  • Anonym (Fast...)
    Anonym (Chubby) skrev 2024-05-23 22:24:05 följande:
    Jag äter inte stora portioner, det har jag aldrig gjort. Jag är snarare tvärtom rätt liten i maten och ha varit de jämt.. 

Så jag fattar inte varför min kropp står still. 
    Fast om du vill gå ner måste du ju minska.
  • Anonym (t)

Du verkar snarare äta för lite.

• Lynx123

Du ligger inte på ett kaloriunderskott. Logga allt, precis allt, du äter med köksvåg i en till två veckor. Logga också ALL fysisk aktivitet, tex promenader, träning och dans och återkom så ska vi fixa det här - hjälper dig gärna! :)

Svar på tråden Står still i vikt!!