• Anonym (Otålig)

    Enorm barnlängtan - tips för att njuta av resan

    Hej! 

    Jag har i flera år längtat efter att skaffa barn och nu när vi väl är igång så är jag extremt otålig. Testar mer än vad som är rimligt, känner efter hela tiden och tänker på det nästan dygnet runt.

    Hur gör ni andra för att hålla tankarna i styr så man kan njuta lite av tillvaron på samma gång?

    Hälsningar en mycket otålig person :/

  • Svar på tråden Enorm barnlängtan - tips för att njuta av resan
  • Anonym (Lycka)

    Acceptera att det kan ta tid. 😊 Det är inte alls ovanligt att det tar ett år innan det vill sig, så att man ställer in sig på det från början. Det blir såna höga fall om man satsar alla känslor på aktuell cykel. 


    Jag var lite likadan. Jag tyckte det hjälpte att logga allt man kände i fertility friend, då gick det se att man känt liknande gångerna innan och slapp överanalysera saker månad efter månad. 


    Om du kan få det att funka med sömnen eller har en Apple Watch som kan mäta tempen, skulle rekomenderar jag att också lägga in temperatur i fertilty friend. Så att du vet att din ägglossning faktiskt sker. 


    Jag var förtvivlad under de två år och ett missfall vi försökt men är ändå taggad för att försöka med syskon nösta gång 😊
    Men det är tufft att få mens och negativa test månad efter månad, men när man väl har fått sitt plus blir tiden man väntade så värdslig. Lycka till 🤞 

  • Anonym (Sammalika)

    Haha ååh vännen! Jag önskar jag kunde ge massa bra tips men jag var PRECIS som dig och kunde inte tänka på annat så har tyvärr inga tips.

    Det är ju en så spännande tid och mycket som ska klaffa så både jag och min man var helt uppe i göra-barn-fabriken under de månader vi höll på. Är väldigt glad att det gick fort för oss för tror att jag hade blivit utmattad och deprimerad om det skulle ta väldigt lång tid för oss.

    Lycka till, hoppas att du får några bra tips som hjälper dig!

  • 19977

    Som föregående person skrev: anteckna dina symptom i någon app! När vi försökte få till vårt första barn så var jag som vanligt helt manisk och tänkte inte på annat, men efter första månaden när det inte tog sig så insåg jag att mina symptom bara var en bluff, men månaden därpå hade jag inga symptom alls = inga förhoppningar att det hade tagit sig, men så var jag tydligen gravid.

    Annars är ett bra tips för att försöka inte tänka så mycket på det: läs inte på familjeliv. Googla inte. Och försök att inte prata om att ni vill ha barn för mycket. Ju mindre tid jag spenderar på att prata om att bli gravid desto snabbare går tiden till nästa ägglossning upplever jag 😜 


    Utöver det så är det bra att boosta er fertilitet genom att se över livsstil och kost, kanske ta lite kosttillskott. Förhoppningsvis kan processen gå snabbare då.

Svar på tråden Enorm barnlängtan - tips för att njuta av resan