Ögoninflammation? Allergi? Annat?
Om någon orkar läsa:
Jag blir inte klok på vad jag har drabbats av.
För några månader sedan fick jag problem med sveda i vänster öga. Jag upplevde också ökat problem med samsyn men framförallt blev jag oerhört trött av att använda vänster öga. Upplevde också ljuskänslighet.
För drygt tre veckor sedan vaknade jag med igenklistrade ögan. Jag hade precis haft en halsinfektion och tog för givet att det var en ögoninflammation. Jag hade också nya röda kärl i ögat. Det blev ganska fort bättre men släppte inte helt. Några dagar senare fick min nio månader gamla bebis också ögoninflammation som var lindrig men höll i sig i nästan två veckor. Jag fick mycket mer problem efter en vecka och ytterligare bevsör efyer två veckor med sveda, känsla av grus och selret. Efter två veckor fick dock resten av familjen ögoninflammation men det gick över inom några dagar.
Jag sökte då till en privat ögonläkare. Han gjorde ett break up test som var på fyra sekunder vilekr ska vara lågt. Han sa att det vat svullna nedre ögonlock med folliklar och att det var torrhetsdefekter på hornhinnan. Hans bedömning vat att det var allergi och kag fick kortinispn med antibiotika ocj antoallergidropar. Jag har ni tagit dessa droppar under en vecka men tuvler bara att det blir sämre. Jag har inga andra allergier och ingen kraftig klåda varför jag undrar om det verkligen är allergi.