• Anonym (Anonym)

    Flytta till Huddinge Centrum ?

    Kan ni snälla vägleda mig här? 

    Jag är inte uppvuxen i sthlm men har nu bott i Vårby Gård i 6 år, och jag ser problemen komma mer och mer med gängkriminialitet och känner mig inte trygg längre. Har två barn, en som ska börja förskoleklass och en som ska börja förskolan nu i höst. 

    Jag har nu blivit erbjuden lgh I Huddinge centrum, jag har varit där flera gånger och upplever de som trevligt, mysigt och inte otryggt som vårby gård.
    Men de jag inte gillar är att de pendeltåg och de mycket förseningar, jag är behandlare inom vård och får ju inte komma försent till jobbet. Grundskola och förskola är inte nära varandra, så de känns som när man ska lämna barnen kommer de ta minst 30 min innan man kommer till pendeltåget. 
    Jag har stått i Stockholm bostad i 13 år, ska jag verkligen ta de, eller ska jag vänta på bättre område? Vad skulle ni ha gjort? Jag har förhoppning om att 2-3 år köpa bostadsrätt eller radhus. Men inget är spikat än.

  • Svar på tråden Flytta till Huddinge Centrum ?
  • Anonym (Byt jobb)

    Dina barn blir snart större och då kommer barnen enbart lämnas på skolan. Byt till ett jobb i Huddinge istället. Det finns även bussar därifrån till andra platser om man inte litar på pendeltåget. Det är ett okej område iaf. 

  • Anonym (J)

    Har aldrig bott där men jag gick i gymnasiet där och brukar vara där ibland , hade en kompis som bodde där ett tag.. tycker det verkar som ett ganska bra område, inte så stökigt. Bor själv i Skogås och skulle nog säga att Huddinge centrum är bättre , skulle nog kunnat tänka mig att flytta dit, det enda är att mitt mellanbarn trivs jättebra i skolan som hon går i nu i Trångsund.  


    Har inte chans att få något i Huddinge centrum än genom vanliga kön än, bara stått i 8 år men har stått länge i Huges internkö och där dyker det upp lägenheter i Huddinge centrum ibland. 

    När det gäller pendeltåg så är jag ju van, är uppväxt i Skogås också .. men bodde ett tag hos svärmor i Gubbängen. Och ja tunnelbana är mycket lättare.. pendeltågen krånglar en hel del. Så vet inte riktigt , det beror ju på vad du har för alternativ. 

Svar på tråden Flytta till Huddinge Centrum ?