• Anonym (Sara)

Vilka djur äter människor?

Visst håller ni med om att denna fråga kan ha två olika svar? Ett svar kan vara ex Björn, haj, krokodil och lejon. Ett annat svar kan vara ex fisk, fågel, kor, grisar. 

Kommer ni på fler frågor som kan ha olika svar? 

• Svar på tråden Vilka djur äter människor?
  • Anonym

Alla frågor kan ha olika svar. Jag antar att du menar på vilket sätt man läser frågan? Alltså som skillnaden mellan att "Help your Uncle Jack off a horse" och "Help your uncle jack off a horse"?

• Anonym

Eller som att "hälsa på någon" med betydelsen att säga Hej eller att "hälsa på någon" som i att besöka.

• Anonym (Sara)

Precis. Bra exempel. Det är så jag menar. Det är lätt att det blir missförstånd ibland när det gäller vissa slags frågor. 

• Anonym

Kommer ihåg en gång när jag och sambon pratade om konstiga, prekära trafiksituationer (tror dessvärre att det var när jag hade cyklat in i en vägbom i skymningen =), och hon skulle berätta om när hon "ridit på en grävling!". Synerna som jag fick upp innan jag fattade att hennes häst hade kolliderat med grävlingen kunde mkt väl ha blivit döden för den kärleken.

• Anonym (Hmm)

Smakar du tillräckligt gott så kan jag lova dig att jag kommer försöka äta dig torr så länge du inte ligger runt vill säga.

• Anonym (S)

Alla köttätande djur som blir hungriga, så det är rätt många. Även vissa fjärilar äter kött. Kattägare som dött i hemmet får sina ansikten uppätna. Finns många exempel.

• Anonym
    Anonym (S) skrev 2024-05-25 09:04:04 följande:

Alla köttätande djur som blir hungriga, så det är rätt många. Även vissa fjärilar äter kött. Kattägare som dött i hemmet får sina ansikten uppätna. Finns många exempel.

Men läs tråden.
  • Anonym (Aa)

Grisar fungerar för bägge sätten dock-

• Anonym (Ollivia)

Vem mördade Lee Harvey Oswald? är väl en klassiker i sammanhanget. 

• Anonym (Ollivia)

Rädda fiskarna! är ett utrop som kan användas både av de som är för och och de som är emot förbud mot trålning tex. Inte en fråga iofs, men lika tvetydigt. 

Har du glasögon för att se bra ut eller för att se bra ut? 

Svar på tråden Vilka djur äter människor?