Anonym (Jo men...) skrev 2024-05-25 19:49:32 följande:
Egentligen håller jag med dig. Men det finns ju ingen psykologhjälp värd namnet att få i de flesta regionerna. Så vad ska man göra? Skyll inte på patienterna att regionerna snålar in på just psykologer.
Anonym (Eh) skrev 2024-05-25 19:48:46 följande:
Då får dom se till att ordna så det faktiskt finns tider. Det är helt för jävligt vilka väntetider det är till psykolog i vanliga fall. Man kan inte gnälla över att folk vänder sig till läkare/psykologer på nätet när det inte finns tider via vanliga vårdcentralen/regionen. Och ja, de får betala. Behöver man vård så gör man. Vi betalar skatt för vården i det här landet, då ska man inte skammas för att man faktiskt söker vård också.
Anonym (Psykplogbehovet) skrev 2024-05-25 19:17:59 följande:
Visst är det såmen samtidigt är det ont om psykologer och ännu sämre med psykiatriker. Låååånga väntetider. Om TS inte får tid inom en rimligt tid så skulle jag personligen gladeligen låta regionen ta smällen.
Anonym (Hh) skrev 2024-05-25 18:10:37 följande:
Jag har precis signat med mindler. Har bara haft ett möte än men det kändes bra så jag är förhoppningsfull.
Anonym (J) skrev 2024-05-25 22:52:36 följande:
För dig personligen finns det ingen hake. Jag använde mindler ett tag och det var väldigt givande och hjälpsamt. När man mår dåligt tycker jag inte man ska ha dåligt samvete för att regionen förlorar massa pengar på det. Sätt dig själv i första rummet när du mår dåligt.
Tack för era erfarenheter och stöd/pepp! Jag ska nog testa dem då.