• Anonym (Mia)

Samlag bättre efter förlossning?

Många påstår att sexlivet försämras eller förstörs efter barn. För att man inte har tid/energi/lust eller för att kvinnan fått bestående skador som försämrar/förstör sexlivet. För min del blev sexlivet BÄTTRE efter förlossning. Jag känner mer nu och på ett annat sätt. Jag har aldrig fått orgasm genom penetration tidigare. Har någon annan varit med om ett förbättrat sexliv efter att ha fått barn? Både kvinnor och män får gärna svara. Intressant med svar från olika sidor. Men håll god ton till varandra! 

• Svar på tråden Samlag bättre efter förlossning?
  • Anonym (gg)

Bättre snarare när jag blev äldre och lärde känna kroppen mer, inte av själva förlossningen, jag har haft bäckenbottenmuskler som varit helt av sedan mitt första barn.

• Anonym (Ilse)

Jag har haft ett bättre sexliv efter förlossningen vid penetrerande sex. Innan var jag för trång i öppningen och det gjort lätt ont. Vinkeln var viktig och att jag var tillräckligt kåt och våt. Efter kan jag vara mycket friare och inte så noga. Man kan t ex vara lite kåt och börja ha sex och då bli kåtare efterhand. Jag vet att jag innan jag fick barn pratade med en barnmorska om mina samlagssmärtor och hon sa att för många blev det bättre efter en förlossning. 

• Anonym (kkkkkkkkkkk)

obehagligt att du postade igen, även med den andra tråden i samma stil...

• Anonym (Me)

Är du samma som har skrivit det där om att få fastare bröst efter graviditet och amning? 

Om du är på riktigt är det väl kul för dig men fattar inte riktigt vad du vill diskutera? Du vet ju att det inte är så för de flesta och många drabbas av förlossningsskador osv , även om man inte gör det har man ofta inte lika mycket tid och ork mes småbarn.. Känns som det är mer för att skryta än att diskutera något? :) 

Jag har t.ex inga bristningar på magen efter tre barn , det här känns som typ samma som att jag skulle starta en tråd där jag skriver typ : Jag vet att många får bristningar efter ni har fått barn, jag har inte fått det , undrar om det finns andra som inte har fått det heller  .. skulle vara intressant att höra. 

Svar på tråden Samlag bättre efter förlossning?