• Anonym (städ)

Städare på hotell

Ni som jobbar/ har jobbat som städare på hotell. Vad anser ni är en rimlig tid för att städa och bädda i ett rum? Där jag har börjat jobba anser de att 20 min räcker, jag tycker inte det är rimligt då man inte hinner städa ordentligt. De tycker att man ska hinna städa 12 rum på 4 timmar. Det blir sjukt stressigt.
  • Svar på tråden Städare på hotell
  • MsM84

Där jag jobbade innan var målet 3 rum/timme men det nåddes aldrig om det var en märkbar del utcheck. Snittet tror jag brukade ligga runt 2,5 rum/h.

• Anonym (S)

Ca 20 minuter på dubbelrum med byte av sängkläder, handdukar och schampoo/duschkräm, påfyllnad av minibar mm, dammtorkning och toa/handfat, utan sängkläder ca tio-tolv. Och ja, jag är noggrann. Det tar inte många minuter att göra de där sakerna, även om man gör det i lugn takt, och det är inte alltid saker behöver fyllas på.

• Anonym (Kontorsstädare)

Meningen är inte att ni ska städa ordentligt utan att ni ska få det att se ut som att ni har städat ordentligt. 

Så ser arbetslivet ut idag i väldigt många branscher. Man drar ner på allt som det går att dra ner på, för att maximera vinsten.

• Bergegardh
    Anonym (Kontorsstädare) skrev 2024-05-30 18:23:04 följande:

Meningen är inte att ni ska städa ordentligt utan att ni ska få det att se ut som att ni har städat ordentligt. 

Så ser arbetslivet ut idag i väldigt många branscher. Man drar ner på allt som det går att dra ner på, för att maximera vinsten.

Håller med. Starta en ny tråd och fråga hur många som märkt att det finns lite smuts i hörnen eller något annat i ett hotellrum när de bott där.
Svar på tråden Städare på hotell