Minigris
Yippee
Vi har bestämt oss för att skaffa minigris. Jag älskar grisar o djur överhuvudtaget. Eftersom en av barna är allergisk(astma) känns det som ett bra alternativ. Skulle behöva några goda råd o tips. Nöff-nöfff!!!!!
Yippee
Vi har bestämt oss för att skaffa minigris. Jag älskar grisar o djur överhuvudtaget. Eftersom en av barna är allergisk(astma) känns det som ett bra alternativ. Skulle behöva några goda råd o tips. Nöff-nöfff!!!!!
Har inga råd, men gud va skoj, vill oxå ha en minigris, blir lite avvis.
Lycka till/ Heidsan
heehehe... Det bästa tipset är väl att se inte till att gå på niten en del har gjort och skaffat en gris som efter något år visat sig inte vara "mini" alls...
(Såg någon film om en sådan familj för flera år sedan. Sorgligt för dem, men rätt skoj ändå med ett gigantosvin i köket...
)
Känner några som hade en minigris---trodde de! Det visade sig vara en vanlig gris när den blev stor, så nu har de en fullstor gris i badkaret i sin lägenhet.
Vill själv ha en minigris..
Kolla in på www.smgs.se
*drömmer sig bort*
Grisar är jättetrevliga djur, läraktiga och sociala.
Men de passar inte att bo inomhus i en lägenhet på hala golv etc.
Dessutom blir "minigrisar" ibland ganska stora, eftersom de är en ganska nyligen framkorsad "ras".
Men kontakta en seriös uppfödare, kolla på föräldrarna och ta reda på så mycket fakta om hur det är att va grismatte som möjligt innan ni betämmer er, är mina råd!
Ohhh....vad roligt det låter med en minigris!
Fast jag tror att mina kissekatter skulle protestera!
Kul att ni funderar på en minigris. Har själv haft ett gäng, fast våra har bott ute mestadels.
Kan berätta lite om det mesta, så det är bara att fråga
Visst är minigrisar fantastiska, men det är ett väldigt speciellt djur.
För er som är intresserade av minigrisar kan jag verkligen rekommendera denna minigrisuppfödare. www.minigrisar.se
Trots att min gris inte kommer från henne, så ställer hon alltid upp vid problem eller frågor. Hon är jättetrevlig och väldigt kunning.