• Anonym (Lisa)

Inga symptom alls en vecka innan BIM, är det kört då?

Har varit gravid förut (både barn och missfall) men det var så längesen så jag minns inte riktigt.

Försöker bli gravid nu , har försökt några månader. Nu är det en vecka till BIM. Kan jag vara gravid även om jag inte känner nånting alls nu? Inga ömma bröst eller nånting . Lite mensvärk bara.

Förstår att det är omöjligt för nån att svara på om jag är gravid eller inte haha men tänkte om det ens är möjligt när jag inte känner nånting alls. 

• Svar på tråden Inga symptom alls en vecka innan BIM, är det kört då?
  • Anonym (r)

Du behöver inte ens ha några symptom flera veckor efter BIM för att vara gravid.

• cutepenguin

Symtom på graviditet kommer ju i och med att HcG ökar. En vecka innan BIM kan du omöjligt ha symtom, om du inte får ett positivt test. Skulle säga att otroligt få personer har symtom så tidigt. Och har du symtom som faktiskt är graviditetssymtom bör du också få ett positivt test. 

Så nej, det är verkligen inte kört.

Sen som ovan skrev behöver du inte ha symtom alls för att vara gravid, även om de flesta får det.

• Anonym (Lisa)
    cutepenguin skrev 2024-06-03 20:36:02 följande:

Symtom på graviditet kommer ju i och med att HcG ökar. En vecka innan BIM kan du omöjligt ha symtom, om du inte får ett positivt test. Skulle säga att otroligt få personer har symtom så tidigt. Och har du symtom som faktiskt är graviditetssymtom bör du också få ett positivt test. 

Så nej, det är verkligen inte kört.

Sen som ovan skrev behöver du inte ha symtom alls för att vara gravid, även om de flesta får det.

Tack för svaret.. jag har inte testat än alltså, tänkte att jag väntar med det tills efter BIM :) Känner mig inte gravid alls men det kanske är för tidigt. Har för mig att jag har läst om folk som får symtom en vecka efter ägglossning redan. 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (r) skrev 2024-06-03 20:24:37 följande:

Du behöver inte ens ha några symptom flera veckor efter BIM för att vara gravid.

Tack för svar.. nej sant så är det ju. 
  • Anonym (Venja)

Mina symtom har börjat ca 1 vecka efter bm varje gång.

Svar på tråden Inga symptom alls en vecka innan BIM, är det kört då?