• Anonym (Orolig)

Fotad av fartkamera en fråga

Hej! 

Jag undrar om nån vet om de låter -plong- eller liknande ljud i bilen om man blivit fotad av en fartkamera? Jag hyrde idag en bil och körde en lång sträcka o helt plötsligt lät de -plong- men såg inget på displayen i bilen, men vet de var många fartkameror sträckan jag åkte. Jag kan ha varit lite ofokuserad för jag var trött men tror omöjligt jag hade för hög hastighet då jag låg bakom en lastbil och dom får ju inte köra mer än 80-85 och detta var en landsväg med minst 80 i hastighet. Blir lite orolig nu. Nån som vet? Ni behöver inte håna mig i inlägget, vi är alla mänskliga här :) ha en fin kväll 

• Svar på tråden Fotad av fartkamera en fråga
  • Anonym (Hugo)

Haha Nej de låter inget i bilen. Det är ju kameran som fotar som är på en stolpe efter vägen 😅 
    Så en blixt borde du sett. Alltså en kamera blixt 

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Hugo) skrev 2024-06-03 23:25:19 följande:

Haha Nej de låter inget i bilen. Det är ju kameran som fotar som är på en stolpe efter vägen 😅 
    Så en blixt borde du sett. Alltså en kamera blixt 

Haha tack för svaret :) 
  • Anonym (Orolig)
    Grusibrallan1 skrev 2024-06-06 15:28:39 följande:

Om du var trött så kan det vara bilen som varnade pga det. 

Skulle isåfall va jäkligt coolt om de va en sån pass modern bil, kan de va de? Är inte såna bilar väldigt dyra? 
  • Anonym (Sigge)

Det finns trötthetsvarnare på många bilar idag. Det finns även fartkamera-varnare som plongar till innan det kommer en fartkamera.

En fartkamera hör man inte, men man ser blixten.

• Anonym (Nja)

Inte alltid fartkameror ger blixt, inte ens när det är mörkt ute.

Svar på tråden Fotad av fartkamera en fråga