• Anonym (Funderare)

Gravidsymtom?

Hej! Är på bim +1 nu och funderar? och jag vet att man kan ta test för att få veta säkert, men vill inte skynda in i det och bli besviken och sen kommer mensen som ett brev på posten bara för att. 

Jag har inte mycket symtom mer än att mensen inte kommit än och att jag har haft ömma bröstvårtor sedan äl +3 ungefär vilket är ovanligt för mig. Brukar sällan få ont i brösten eller så vid äl eller mens. Har inte ont i brösten eller särskilt tydliga blodådror eller så men en aningen tung känsla. Hade lite mensvärk på bim dagen också men brukar ha det 2-3 dagar innan mensen kommer. Annars inget direkt. lite illamående i ett par dagar men det är inte mycket alls, kan komma en kort stund typ mitt på dagen eller kvällen med en känsla av att behöva spy och sen gå över relativt snabbt. Någon som känner igen sig? Hur var det för er? Kan de vara en baby eller bara kommande mens som spökar lite extra denna gång?

• Svar på tråden Gravidsymtom?
  • Anonym (Lily)

Du kan säkert vara gravid men symtom på graviditet kan väl inte komma tre dagar efter ÄL eller hur tänkte du? Ägget fäster ju tidigast 5 dagar efter och då börjar kroppen producera HCG. Om jag har fel och man visst kan få symtom då får någon gärna förklara hur det skulle gå till? 

Jag har själv varit gravid 5 gånger (två missfall och tre barn) och har aldrig fått symtom några dagar efter ÄL.

Men som sagt, det är mycket möjligt att du är gravid , ?mensvärk? var ett av de första symtomen jag hade. 

• Anonym (Lily)
    Anonym (Lily) skrev 2024-06-04 13:37:10 följande:

Du kan säkert vara gravid men symtom på graviditet kan väl inte komma tre dagar efter ÄL eller hur tänkte du? Ägget fäster ju tidigast 5 dagar efter och då börjar kroppen producera HCG. Om jag har fel och man visst kan få symtom då får någon gärna förklara hur det skulle gå till? 

Jag har själv varit gravid 5 gånger (två missfall och tre barn) och har aldrig fått symtom några dagar efter ÄL.

Men som sagt, det är mycket möjligt att du är gravid , ?mensvärk? var ett av de första symtomen jag hade. 

Menar alltså inte att man inte kan ha ont i brösten eller andra symtom så tidigt men att det skulle bero på graviditeten innan gravidihormoner ens har börjat produceras låter väldigt märkligt. Någon får gärna förklara :) Och inte bara ?jag hade det? utan en logisk förklaring till hur det kan bli så. 
Svar på tråden Gravidsymtom?