Inlägg från: Anonym (Liknande situation) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Liknande situation)

Bonus + bebis = problem 😔

Jag skrev ett långt svar men råkade trycka bort det. 

kortfattat det jag skrev är att jag själv är i en situation liknande men där jag hade två barn med in i nya relationen. Vi fick en bebis och flyttade ihop i samband med bebisens ankomst. Stor omställning för alla! Mina barn sedan tidigare har haft perioder av undvikande och det har nog då berott delvis på att de varit osäkra på hur de ska interagera med bebisen. Det har blivit lättare nu när hon är lite större (5 månader). Jag har mött mina pojkar med att berätta ofta att jag älskar dom, hur mycket jag tycker om att vara med dom, pratat om omställningen och eventuella känslor och tankar man kan ha kring det (när dom själva inte sagt något). Jag ser till att ge egentid till mina killar och även min man är noga med att göra saker på tu man hand med dem (som han gjorde innan bebis). Nu är dom väldigt intresserade av lillasyster och väljer t.ex att komma förbi även de dagar de ska till sin pappa efter skolan, bara för att få vara en stund med sin syster :)

Så för din man att bekräfta sitt barn extra mycket, se till att göra saker bara med det äldre barnet, du och hen kanske kan göra saker på tu man hand om ni haft en sådan relation och annars kanske det går att bygga på en? Kanske gör ni redan detta men det är iaf mina tips :) 

Svar på tråden Bonus + bebis = problem 😔