• Anonym (Jessica)

Playstation 5

Kan man spela gamla spel från PlayStation 1 på PlayStation 5? Någon som vet? 

Har PS2 och skulle vilja byta upp mig någon gång, men bara om de gamla spelen funkar 

• Svar på tråden Playstation 5
  • Anonym (Jessica)

PS3 menade jag att jag har. 

De gamla spelen är ju ändå de bästa  

• Aniiee

Jag har faktiskt inte testat att sätta gamla ps 3-skivor I ps5an, men om man köper premium ingår hela ps1-3- biblioteken och valda ps4-spel.

It is the season of the spirit, the message, if we hear it, is "make it last all year"
  • Anonym (Jessica)
    Aniiee skrev 2024-06-06 21:35:09 följande:

Jag har faktiskt inte testat att sätta gamla ps 3-skivor I ps5an, men om man köper premium ingår hela ps1-3- biblioteken och valda ps4-spel.

Kan man inte spela cd skivor på ps5? För mina ps1 spel är ju skivor. 
  • Anonym (Jessica)
    Aniiee skrev 2024-06-06 21:35:09 följande:

Eller vad dum jag är. Du skrev ju att du inte hade provat att sätta i skivorna, då lär det ju gå.

Jaha finns det ett bibliotek med spel på nätet då? Även ps1 spelen? 
  • Anonym (Neo)

Jag köpte ett par spel digitalt till PS3, och har flera på PS4. Playstation Store har flera PS1-klassiker om man väljer Plus Premium. Enda PS1-spelen jag har till PS5 är Tomb Raider 1-3 Remastered.

• Anonym (Jessica)
    Anonym (Neo) skrev 2024-06-06 22:03:57 följande:

Jag köpte ett par spel digitalt till PS3, och har flera på PS4. Playstation Store har flera PS1-klassiker om man väljer Plus Premium. Enda PS1-spelen jag har till PS5 är Tomb Raider 1-3 Remastered.

Hm okej men undra om skivorna funkar? Har massor 
  • Anonym (Neo)
    Anonym (Jessica) skrev 2024-06-06 22:39:44 följande:
    Hm okej men undra om skivorna funkar? Har massor 
    Jag har kvar PS2 och PS3 så att jag kan köra mina gamla PS1-spel om jag vill, men verkar inte gå att spela dom direkt från skivan i PS5.

The only PS1, PS2, and PS3 games you can play on PS5 are those on PS Plus. These are emulated and must be downloaded from PSN. They can't run off an original disc, and there's a limited selection to choose from.
  • Aniiee
    Anonym (Jessica) skrev 2024-06-06 21:46:46 följande:
    Kan man inte spela cd skivor på ps5? För mina ps1 spel är ju skivor. 
    Det är inte så enkelt. Bara för att något är på en skiva betyder det inte att operativsystemet kan läsa det. För övrigt har jag nu kollat och nej, ps5 kan inte läsa gamla skivor. 
    It is the season of the spirit, the message, if we hear it, is "make it last all year"
  • Aniiee
    Anonym (Jessica) skrev 2024-06-06 21:47:40 följande:
    Eller vad dum jag är. Du skrev ju att du inte hade provat att sätta i skivorna, då lär det ju gå.

Jaha finns det ett bibliotek med spel på nätet då? Även ps1 spelen? 
    Ja, det finns ett stort bibliotek i playstore, affären inbyggd i ps5. Även ps1-spel. Men du måste betala en summa pengar per månad för att få använda det. 
  • Anonym (Jessica)
    Aniiee skrev 2024-06-06 23:54:58 följande:
    Det är inte så enkelt. Bara för att något är på en skiva betyder det inte att operativsystemet kan läsa det. För övrigt har jag nu kollat och nej, ps5 kan inte läsa gamla skivor. 
    Fy vad tråkigt.  
Svar på tråden Playstation 5