Anonym (Tråkig) skrev 2024-06-07 09:12:05 följande:
Hur lyckas ni hålla igång/komma på idéer på aktivitet vid umgänge/dejt?
Hej!
behöver tips/råd kring hur jag ska ta tag i det här med att skaffa tjej.
Varje Gång det är någon intresserad så börjar man övertänka. Men framförallt så börjar man tvivla på sig själv..
om en tjej vill hitta på något, en tjej man är intresserad av och en tjej som man misstänker är intresserad av en själv så blir jag otydlig och tveksam för att jag vet inte VAD VI SKA GÖRA om vi ska ses.
Hur många tjejer som helst hade jag kunnat ha om jag hade fattat signalerna och tagit tag och styrt upp något.
Så har det alltid varit. känner mig så jävla tråkig för jag vet inte på riktigt vad man ska ggöra. Så jävla fantasilös.
så jag backar direkt för jag är för osäker.
likaså med kompisar många gånger, vad ska vi göra då?
vad uppskattar tjejer? jag kan ju samtidigt vara väldigt spontan och inga limits Direkt. Skulle kunna fråga om man ska ta en roadtrip till grannlandet och besöka en fin utsikt, äta och åka hem. Roadtrip till en annan stad för att bara ta en glass, gå en promenad, fiska en runda vid hamnen.
Bowling osv finns ju också men är så rädd för att det ska bli ?tråkigt? eller att efter bowlingen, vad gör vi då? Vilket då blir stelt och osäkert och båda går varsitt håll..
Jag hade nästan 200 dejter tillsammans med en f d älskarinna/FWB. Det innebar inte alltid sex, utan jag hittade på massor med olika aktiviteter.
Det var mycket roadtrips till olika ställen, ofta för att få fina upplevelser och se fina saker. Ibland blev det bio eller restaurangbesök. Jag lagade ofta fina middagar till henne i min övernattningslägenhet. Ibland gjorde vi längre resor och bodde på hotell. Några gånger åkte vi på Ålandskryssning. Det blev även en del besök på museer, promenader, dans, konserter, fika, svampplockning, padel och allt annat möjligt.
Jag brukade inför varje dejt försöka hitta på några olika saker att göra som vi bägge skulle tycka vore trevliga, och lät henne sedan välja.
Jag tycker att du ska utgå lite från hennes intressen, och utifrån det försöka att hitta på saker som ni bägge tycker kan vara roliga.
När man inleder en relation där bägge gillar varandra, brukar det inte spela såååå stor roll vad man egentligen gör, utan det viktigaste är ju att man får spendera tid tillsammans och umgås.
En aktivitet blir ju mer en bonus och ett samtalsämne. Man kan lika gärna ha en enkel picknick eller promenad; trivs man tillsammans går det också bra.
Känns det fortfarande stelt och konstigt efter några dejter, kanske man ska ifrågasätta om man passar för varandra... är min åsikt.