• Anonym (Og)

40+ , är ni gifta eller varit ?

Hur länge har ni varit gifta? Hur många gånger har nu varit gift? 

Själv har jag aldrig varit gift. Nära en gång men nu väldigt glad att det inte kom till det pga dåligt förhållande där det egentligen inte var någon riktig kärlek. 

• Svar på tråden 40+ , är ni gifta eller varit ?
  • Anonym (M)

Ja, gifte mig som 42-åring och är nu 45. Trodde nog aldrig att jag skulle gifta mig och det har aldrig känts särskilt viktigt för mig, men är glad att vi gjorde det. Det var en fantastisk dag, och känns fint att ha en ring på fingret. Det juridiska känns också bra, att alltid ses som den närma anhöriga och ärva automatiskt, etc.

• Anonym (Änka)

Jag har varit gift i 17 år, blev änka vid 40.
    Ska inte gifta om mig, för mig gifter man sig en gång.
    Jag har en partner idag och är 47.

• Mandel

Är 50 idag och var tillsammans med barnens far i ca 25 år varav nästan 16 år som gifta.
    Kan väl enkelt summera det hela med att jag är avskräckt för resten av livet när det gäller att bo tillsammans med en man så något nytt giftermål kommer med största sannolikhet aldrig att ske.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Fjäril kär

Jag är 47 år och har varit gift 2 gånger varav med den senaste i 15 år. Dock är vi skilda. 

Skulle jag gifta om mig nån gång? Kanske.  Det är ju inte ring eller ej som avgör huruvida det blir lyckligt eller inte.  Det kan skita sig ändå liksom.. 

• Zaro

Jag är bara 30 men min sambo är 40 och gifte sig första gången när hon var 25. De skiljde sig dock. Vi gifter oss nog nästa år.

• Anonym (40 blankt)

Jag är 40 och gifte mig när jag var 26. Vi är skilda idag och jag lever sen tio år tillbaka med en ny man som jag inte har några planer på att gifta mig med. Han har aldrig varit gift. 

• Anonym (Elin79)

40+ här.
    Gift en gång, inne på 12e året nu.
    Men har varit tillsammans nästan dubbelt så länge.

• Anonym (två barns förälder)

Jag är gift och har varit det i 18 år, vi har bara varit gifta med varandra men varit sambo innan, gäller bägge. vi har två barn tillsammans!

• Anonym (Maria)

Jag är 46 år och har varit lyckligt gift i drygt 20 av dem med samma man. Skulle det ta gud förbjude ta slut vet jag inte om jag skulle gifta mig igen. Helst dör jag först, för jag är inte egentligen intresserad av att leva utan min man, men sådant får man ju inte välja ...

Svar på tråden 40+ , är ni gifta eller varit ?