• Anonym (Ts)

Varför dömer omgivningen män med asiatiska kvinnor?

När jag ska gå till jobbet så passerar jag en lekplats och möter då en man i sällskap med en asiatisk tjej, på sidan om lekplatsen ser jag då en yngre kvinna som troligtvis är där med sina barn. Kvinnan blänger verkligen länge och följer blicken mot paret. Paret verkar inte vara uppmärksamma om kvinnan när de passerar. 
    Varför har folk så mycket fördomar? Svenska män ses väl som bland de mest jämnställda i världen och de svenska tjejer som blir tillsammans med asiatiska män så är det ingen som påpekar något.
    Kvinnosynen här är helt annorlunda i jämförelse mot de andra länderna och många får troligtvis det bättre.

• Svar på tråden Varför dömer omgivningen män med asiatiska kvinnor?
  • Anonym (Jojo)

Därför att de flesta män som har asiatiska tjejer har åkt ner för att hämta en sådan o dom är med mannen enbart pga pengar

• Tukt

Vet inte om en kvinna i en lekpark är ett bra statistiskt underlag. Men i den mån folk har fördomar så är det ju inte mot alla asiater, utan vissa.

• Anonym (Liss)
    Anonym (Ts) skrev 2024-06-10 11:16:17 följande:

När jag ska gå till jobbet så passerar jag en lekplats och möter då en man i sällskap med en asiatisk tjej, på sidan om lekplatsen ser jag då en yngre kvinna som troligtvis är där med sina barn. Kvinnan blänger verkligen länge och följer blicken mot paret. Paret verkar inte vara uppmärksamma om kvinnan när de passerar. 
    Varför har folk så mycket fördomar? Svenska män ses väl som bland de mest jämnställda i världen och de svenska tjejer som blir tillsammans med asiatiska män så är det ingen som påpekar något.
    Kvinnosynen här är helt annorlunda i jämförelse mot de andra länderna och många får troligtvis det bättre.

Här visar du dina egna fördomar. Du kan omöjligt veta vad hon tittar efter eller vad hon tänker om dom. 
  • PernillaPG

Ja, Sverige är ju top 10 bland dom mest jämnställda länderna i världen.

Varför får då dessa par, så väl den svenske mannen som den asiatiska kvinnan en massa blickar ?!

Att Sverige är jämnställt är ju statistik så klart Skrattande.

Själv känner jag fyra män som har åkt till andra länder för att träffa en kvinna.

Två av dessa män har asiatisk fru i nuläget, en har en ukrainsk fru och en har försökt med att skaffa ukrainsk fru men inte lyckats.

Man 1: Är idag 60+, hon är asiatiska och är ca 35. Mig veteligen så är hon hans första kvinna han har en stadig relation med, som även infattar att man bor ihop. Inga barn.

Man 2: Är idag 60+, hon är asiatiska och är ca 35. Hon är hans tredje asiatiska kvinna som han har en relation till, som även infattar att man bor ihop. Inga barn.

Dessa två män 1 & 2 är väldigt speciella att arbeta med. Men är för övrigt snälla människor och har enligt mig en bra kvinnosyn.

Man 3: 
    Är idag 45+, hon är ukrainska och är ca 40. Hon är hans första ukrainska  kvinna som han har en relation till, som även infattar att man bor ihop. Han har innan bott ihop med en svensk tjej med missbruksproblem. 

Man 4: Är idag 50+, har ingen tjej men har försökt med ukrainska kvinnor för giftemål. Han har bott ihop med flera svenska tjejer. Inga barn.

Dessa två män 3 & 4 är väldigt speciella att arbeta med. Men är för övrigt snälla människor men har enligt mig en sämre kvinnosyn och till samhället i övrigt.

Jag skulle summera min egna fakta med att dessa män jag känner inte är direkt män jag tror att merparten av kvinnor i Sverige vill leva ihop med någon längre stund och skaffa en framtid med.

• Anonym (inte så konstigt)

Fördomarna består väl i att de gamla gubbarna köper unga tjejer från fattiga länder. Om de hade skaffat något mer jämnåriga hade det troligen inte setts lika illa.

Kvinnor som är med asiatiska män har knappast skaffat 25 år yngre, och inte heller betalt för dem  och deras familj.

• Anonym (Ojämställt)

En del av de svenska män som gifter sig med thailändskor m.fl. gör det just för att de inte vill leva jämställt. De vill ha en kvinna som sköter hela hushållet utan att klaga.

Sedan drar en del svenska kvinnor lite för snabba slutsatser och tror att detta gäller alla.

• Anonym (inte så konstigt)
    Anonym (Mats) skrev 2024-06-10 12:21:09 följande:

Avundsjuka. 

Knappast.
    De män som väljer en asiatiska har sällan varit relationsmaterial till att börja med.

• Anonym (Huset)
    Anonym (Ts) skrev 2024-06-10 11:16:17 följande:

Jag vet inte. Tror det är svårt att undvika att bli dömd av andra, verkar inte spela nån roll vad man gör.
Svar på tråden Varför dömer omgivningen män med asiatiska kvinnor?