• Tessy

Vika upp jeansen- ute eller inne???

Jag har aldrig bra koll på modet och nu har jag köpt ett par jeans som är för långa. Jag har vikt upp dem två ggr och undrar nu om jag är helt ute och ska klippa av dem eller om det är ok. Har aldrig varit ett modelejon men kanske inte behöver se ut som värsta tönten....

• Svar på tråden Vika upp jeansen- ute eller inne???
  • brinkly

Tycker att det är helt ok med uppvikt men två varv känns kanske lite knöligt?
    Om inte så kör på det! Det är ju lite rockabilly och det är helt rätt!
    Lycka till!

• Tessy

Jag är ju en kort människa, 1,56 möh... Men det är ok med 2 uppvik för mig, det blir precis i kant med stövelkanten...

• Lola Jämtland

Säkert ute men det skiter jag i. Jag viker upp mina brallor.

• Jag älskar Flora

Hm... jag har också undrat lite över det. Men jag tror det är mer rätt att INTE ha uppvikta nu. Fast helst säker är jag ej. Tror i alla fall det är mer rätt att klippa av dem litegrann istället för två vik. Så att de bara ligger och "korvar" sig lite ovanpå skon.

• Jag älskar Flora

Hm... jag har också undrat lite över det. Men jag tror det är mer rätt att INTE ha uppvikta nu. Fast helst säker är jag ej. Tror i alla fall det är mer rätt att klippa av dem litegrann istället för två vik. Så att de bara ligger och "korvar" sig lite ovanpå skon.

• Jag älskar Flora

Eller så kanske du kan vika upp dem lite extra så de blir som 3/4 långa? Det är ju jätteinne med halvkorta brallor nu.

• Tessy

OK, det blir klipp i brallorna!

• k girl

Nä, det är inte världsatrendigt med uppvik på jeansen. Inte när de är för långa och man viker upp dem till lagom längd (att ha uppvik på ett par knälånga jeansshorts funkar bra däremot).

Fast ärligt talat, vem bryr sig egentligen?

/Modeslav

• Lola Jämtland

Man blir ju knappast tagen av Modepolisen för att man inte följer det senaste.....

• k girl

Igår köpte jag för övrigt ett par slimmade jeans som man går och väntar på högvatten i - man ska visa sina skor och strumpor, vare sig det är pumps eller stövlar!

• k girl

Lola: Man vet aldrig. Kanske står hon bakom ett hörn och väntar med handbojorna. Nej men, självklart ska man ha det man trivs i. Jag gillar high fashion, det är sådan jag är konstruerad helt enkelt. Och TS frågade ju!

• Tessy

Det är bra att ni ger mig svar! Modepolisen får gärna komma o ta mig om han är snygg

• Poena

Nu ska man gärna rulla upp dem, jätetrendigt på caprishorts

• Koalan

Om de ska vara uppvikta så ska de vara lite slarvigt uppvikta , till en capri-liknande (3/4) modell. Absolut inte uppvikta bara till precis över marken alltså! Satsa då hellre på att antingen klippa av dem till den längd du vill ha eller gå till en skräddare och låta honom fixa det (du kan be dem behålla original-kanten därnere, som oftast brukar vara snyggt slitet redan när man köper jeansen). Detta kostar under en hundralapp

• Supermummy

Jag viker upp. Jag är så kort att alla byxor blir för långa, och nu när det är slaskigt och blött överallt så suger ju tyget upp vattnet om det nuddar marken.

För övrigt är jag ingen modeikon precis...

• HugoochVilma

Jag viker upp mina jeans - tycker att det är jättesnyggt! Kan tycka att de blir lite tråkigt när de bara är helt som vanligt....

• Wilmaa

Spela roll om det är inne eller inte Men däremot ser det ut som att man har kortare ben

Svar på tråden Vika upp jeansen- ute eller inne???