Onani mekaniskt för kvinnor?
Pratade med min fru om våra onanivanor idag. Vet inte hur vi kom in på detta roliga ämne
Jag har alltid förknippat bra orgasmer med att jag måste vara ?kåt mentalt? för att det ska bli bra.
Bra sex med min fru är när vi båda är kåta och gärna att vi haft en sexuell spänning mellan oss. Kan vara blickar, saker vi säger till varandra eller skriver till varandra, osv. Man laddar liksom mentalt för att ha sex på ett eller annat sätt.
Samma sak när det gäller att komma på egen hand. Jag läser gärna något, ser något, eller går och tänker på något.
Jag hade nog inbillat mig att det samma gällde henne men för henne är det mer mekaniskt att bara komma och bli kåt av själva ?sexet eller onanin?.
Hon ser inte alls att hennes orgasmer blir bättre om hon liksom ?laddar mentalt? genom att verkligen vara sugen i tankarna.
Hon tror att det är en skillnad och att det är därför fler män exempelvis gillar porr. Att vi behöver mer sexuell stimulans i hjärnan för att bli kåta och komma, medans det för kvinnor handlar om att träffa rätt punkt och stimulera mekaniskt för att få orgasm. Det är också därför, menar hon som sexleksaker är mer populära för tjejer.
Jag tycker det låter konstigt, vad säger ni kvinnor?