• Anonym (Kille45)

Onani mekaniskt för kvinnor?

Pratade med min fru om våra onanivanor idag. Vet inte hur vi kom in på detta roliga ämne Förvånad

Jag har alltid förknippat bra orgasmer med att jag måste vara ?kåt mentalt? för att det ska bli bra.

Bra sex med min fru är när vi båda är kåta och gärna att vi haft en sexuell spänning mellan oss. Kan vara blickar, saker vi säger till varandra eller skriver till varandra, osv. Man laddar liksom mentalt för att ha sex på ett eller annat sätt.

Samma sak när det gäller att komma på egen hand. Jag läser gärna något, ser något, eller går och tänker på något.

Jag hade nog inbillat mig att det samma gällde henne men för henne är det mer mekaniskt att bara komma och bli kåt av själva ?sexet eller onanin?.

Hon ser inte alls att hennes orgasmer blir bättre om hon liksom ?laddar mentalt? genom att verkligen vara sugen i tankarna.

Hon tror att det är en skillnad och att det är därför fler män exempelvis gillar porr. Att vi behöver mer sexuell stimulans i hjärnan för att bli kåta och komma, medans det för kvinnor handlar om att träffa rätt punkt och stimulera mekaniskt för att få orgasm. Det är också därför, menar hon som sexleksaker är mer populära för tjejer.

Jag tycker det låter konstigt, vad säger ni kvinnor? 

• Svar på tråden Onani mekaniskt för kvinnor?
  • Anonym (gg)

Njae, det är inte riktigt så för mig. Det går snabbare och enklare med porr och sexleksaker ja, men jag onanerar ju oftast för att jag är kåt av något i verkligheten.

• Anonym (Nja)

Det låter konstigt. För mig är det självklart att det blir bättre om jag är kåt och ännu mer om jag blir inspirerad. Om inte så lär jag inte kunna komma alls.

• Anonym (Öhm)

Öhm.. Det är nog olika. Det är extremt svårt för mig att komma om jag inte är upphetsad mentalt. Det går typ inte. Men med det sagt, fysisk stimuli kan trigga igång lusten, men för att få orgasm måste hjärnan vara med på ett hörn också

• Anonym (M)

Kåthet kan inte tvingas eller manipuleras fram i mitt fall. Jag känner den automatiskt när min kropp är i en viss fas i menscykeln. Såpass strikt fungerar min kropp.

• Anonym (Hh)

Jag håller med din fru. Sex har jag när jag är kåt, men jag kommer aldrig då. Onanerar gör jag för att jag är sugen på något skönt eller för att jag känner att det är dags. Kommer alltid då.
    Är jag kåt onanerar jag inte och skulle jag göra det blir orgasmen aldrig bra då. Det blir som ett antiklimax.
    Blir också helt galet våt när jag kåt men inte vid alls samma vid onani. Tror att det är mest intimiteten jag vill åt vid sex. 

Däremot tittar jag alltid på porr när jag onanerar,  älskar porr. 

• Anonym (Onani kan vara rätt kliniskt)

För sex - Ja viktigt att vara kåt.
    Men en snabb orgasm i duschen, kräver ingen direkt upphetsning utan är som du beskriver det. Bara en mekanisk stimulans, release, avslappning. Tänker inte ens på nåt sexigt för det mesta när jag onanerar, möjligen om jag har ägglossning för då är ju hjärnan som den är på den fronten.

• Anonym (gg)

Jag vet inte om det beror på ålder i mitt fall, men jag är konstant kåt. Jag kan vara helt blöt bara av att tänka på sex, på dagtid, på jobbet. Har ingen partner, så kanske jag börjar bli frustrerad av det.

• Anonym (Kille45)

Ja det var förvånans att så många tjejer ändå ser det därmed orgasm som något mer fysiskt än mentalt.

nidbilden är ju annars att killar bara vill ha ett hål att stoppa in den i och komma, men att tjejer är mer intellektuellt kåta? Förlåt uttrycket hehe

Men det verkar ju nästan tvärtom Skrattande

• Anonym (gg)
    Anonym (Kille45) skrev 2024-06-13 00:05:18 följande:

Ja det var förvånans att så många tjejer ändå ser det därmed orgasm som något mer fysiskt än mentalt.

nidbilden är ju annars att killar bara vill ha ett hål att stoppa in den i och komma, men att tjejer är mer intellektuellt kåta? Förlåt uttrycket hehe

Men det verkar ju nästan tvärtom Skrattande

Jag KAN ju onanera på det sättet, dvs bara gå in i duschen och komma. Men jag gillar definitivt att ha något att titta på eller fantisera om. Mest för att det blir mer tidseffektivt, och det är ju inte som jag inte har någon slags grundkåthet när jag gör det, då hade jag antagligen bara skippat det.
  • PunkPyret

Man kan nog inte generalisera att ¨män är si och kvinnor är så¨. 
    Jag t ex onanerar för att jag är kåt, inte tvårtom. 
    Jag blir lätt och fort kåt så det händer i stort sett dagligen, ibland flera gånger. Oavsett om jag får/har fått kuk, det påverkar liksom inte. Inte så att jag inte blir nöjd, men jag blir fort sugen igen, Det är t o m så att ju mer kuk jag får desto kåtare blir jag och desto mer onanerar jag. Låter kanske konstigt, men så är det. 

Svar på tråden Onani mekaniskt för kvinnor?