• Anonym (Google drive)

Rensa min google drive, hjälp!

Om jag tar bort mejl och bilagor från min google drive, försvinner de även från min gmail då? Dum fråga, antagligen, men jag är idiot när det gäller detta...

Tack för hjälpen!

• Svar på tråden Rensa min google drive, hjälp!
  • EnAnonumius

Nej..

Då drive och gmail har separata lagringar.

Det du lagrar på drive, lagras inte på gmail och tvärt om.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (C)

Jag hade utan tvekan svarat ja på den frågan. Men när jag ser vad EnAnonumius skrivit blir jag osäker.

Men det borde inte vara svårt att prova, ifall du har ett mejl som det inte är hela världen om det försvinner. Ta bort det från Drive och se om det försvinner från mejlen.

• Anonym (Google drive)
    EnAnonumius skrev 2024-06-13 08:53:31 följande:

Nej..

Då drive och gmail har separata lagringar.

Det du lagrar på drive, lagras inte på gmail och tvärt om.

Anonym (C) skrev 2024-06-13 11:49:40 följande:

Jag hade utan tvekan svarat ja på den frågan. Men när jag ser vad EnAnonumius skrivit blir jag osäker.

Men det borde inte vara svårt att prova, ifall du har ett mejl som det inte är hela världen om det försvinner. Ta bort det från Drive och se om det försvinner från mejlen.

Tack för era svar! Smart tips, problemet är bara att jag inte fattar hur man kommer åt enskilda mejl på drive. Jag visste inte ens att de lagrades på drive förrän jag fick fullt och klickade på frigör utrymme och då kom det upp att jag bl a hade mejl lagrade som tog en massa plats.  
  • Anonym (C)
    Anonym (Google drive) skrev 2024-06-13 20:40:11 följande:
    Anonym (C) skrev 2024-06-13 11:49:40 följande:

Tack för era svar! Smart tips, problemet är bara att jag inte fattar hur man kommer åt enskilda mejl på drive. Jag visste inte ens att de lagrades på drive förrän jag fick fullt och klickade på frigör utrymme och då kom det upp att jag bl a hade mejl lagrade som tog en massa plats.  
    Ligger de mejlen verkligen på drive? Jag har förstått det som att både mejlen i gmail, bilder och filmer i google foto och filerna man lagt i drive lagras i ett och samma lagringsutrymme på ens googlekonto.
  • Anonym (Google drive)
    Anonym (C) skrev 2024-06-13 21:58:40 följande:
    Ligger de mejlen verkligen på drive? Jag har förstått det som att både mejlen i gmail, bilder och filmer i google foto och filerna man lagt i drive lagras i ett och samma lagringsutrymme på ens googlekonto.
    Ingen aning. Jag vet bara att när jag klickade på frigör utrymme på google drive så kom det bl a upp att jag hade en massa mejl som tog upp en massa plats...
  • Anonym (C)
    Anonym (Google drive) skrev 2024-06-14 00:31:30 följande:
    Ingen aning. Jag vet bara att när jag klickade på frigör utrymme på google drive så kom det bl a upp att jag hade en massa mejl som tog upp en massa plats...
    Jag googlade lite och tydligen är Google Drive det totala lagringsutrymmet man har. Men det är ju lite märkligt då att man inte kommer åt mejl den vägen.

support.google.com/drive/thread/141326142/is-google-drive-and-gmail-drive-the-same

"
    Your Google Gmail account and all other Google services are using the Google Drive storage available on your account. 
    You can manage that storage clicking on your Profile picture on Google then Manage my account and then Manage my storage. "
  • Anonym (Google drive)
    Anonym (C) skrev 2024-06-14 08:43:50 följande:
    Jag googlade lite och tydligen är Google Drive det totala lagringsutrymmet man har. Men det är ju lite märkligt då att man inte kommer åt mejl den vägen.

support.google.com/drive/thread/141326142/is-google-drive-and-gmail-drive-the-same

"Your Google Gmail account and all other Google services are using the Google Drive storage available on your account. 
    You can manage that storage clicking on your Profile picture on Google then Manage my account and then Manage my storage. "
    Tack för infon! Håller med om att det är lite konstigt, men jag är så van vid att inte fatta nåt när det gäller såna här saker, så... 😆
Svar på tråden Rensa min google drive, hjälp!