• Anonym (T)

Långvarig mens? Stressrelaterad?

Jag brukar blöda ca 5-6 dagar. Är nu på dag 9-10 med fortsatt små blödningar. Vilket aldrig har hänt, att det fortsatt så.
    Tror hela tiden mensen tagit slut, sen plötsligt kommer det lite blod igen.  
    Hade en ovanligt kraftig menstruation denna omgången, vet inte om det kan påverka. Och har varit ganska stressad senaste tiden, ifall det kan spela in?

Något som varit med om liknande?

• Svar på tråden Långvarig mens? Stressrelaterad?
  • Anonym (Cysta?)

Jag hade samma problem och gick till gynekologen. Visade sig att jag hade en lite cysta som lackte blodblandad vatska lite da och da. Inget farligt, men det var forklaringen till den extra langa mensen jag plotsligt upplevde. Kanske ar nagot liknande hos dig? Ga till gynekologen och kolla upp det.

• Anonym (T)
    Anonym (Cysta?) skrev 2024-06-14 12:25:24 följande:

Jag hade samma problem och gick till gynekologen. Visade sig att jag hade en lite cysta som lackte blodblandad vatska lite da och da. Inget farligt, men det var forklaringen till den extra langa mensen jag plotsligt upplevde. Kanske ar nagot liknande hos dig? Ga till gynekologen och kolla upp det.

Tack för ditt svar. Men det görs väl inget åt det? Cysta brukar väl kroppen ta hand om själv? Hur länge blödde du?
  • Lynx123

Kolla med gynekolog. Kan vara allt möjligt. Skulle inte tro att det har med stress att göra.

• Spucks
    Anonym (T) skrev 2024-06-14 11:31:22 följande:

Något som varit med om liknande?

Ja. Jag har PCOS.
  • Anonym (Cysta?)
    Anonym (T) skrev 2024-06-14 12:37:18 följande:
    Tack för ditt svar. Men det görs väl inget åt det? Cysta brukar väl kroppen ta hand om själv? Hur länge blödde du?
    Det gors inget at det. De bara kollar den varje gang jag ar hos gynekologen, sa att den inte forandrats. Har haft den i flera ar nu (samma storlek). 
  • Anonym (Cysta?)
    Anonym (Cysta?) skrev 2024-06-14 18:06:34 följande:
    Det gors inget at det. De bara kollar den varje gang jag ar hos gynekologen, sa att den inte forandrats. Har haft den i flera ar nu (samma storlek). 
    Och den lacker fortfarande, men numera vet jag att det ar den och inte 10-14 dagars utdragen mens.
  • Anonym (T)
    Anonym (Cysta?) skrev 2024-06-14 18:08:55 följande:
    Och den lacker fortfarande, men numera vet jag att det ar den och inte 10-14 dagars utdragen mens.
    Okej. Men brukar det inte göra ont av cysta?
    Har haft cystor förr, men minns att jag hade ont då. 
    Avvaktar någon dag till, slutar jag inte små blöda får jag kolla upp det. 
  • Anonym (T)
    Lynx123 skrev 2024-06-14 15:57:34 följande:

Kolla med gynekolog. Kan vara allt möjligt. Skulle inte tro att det har med stress att göra.

Hej och tack. Får gör det om det inte ger med sig.
    Har hört så mycket om att stress kan påverka menscykeln, därför undra jag om det var en möjlig anledning.
Svar på tråden Långvarig mens? Stressrelaterad?