Bo i Fruängen?
Skulle ni kunna bo i Fruängen?
bra område? Bostadsrätt? Köpa? Värt det?
Skulle ni kunna bo i Fruängen?
bra område? Bostadsrätt? Köpa? Värt det?
Puff
Problemet med de här frågorna "går det att bo i Xxxx?" är väl att det är så många faktorer som spelar in, att det mest blir som "hur långt är ett snöre?".
Där jag växte upp fanns det rätt många områden som var typ samma, vare sig man bodde i ena eller andra delen av det. Kunde vara någon enstaka bilväg som bullrade, men som samtidigt gav närhet till en buss.
Men i Stockholm eller många andra större städer så är det väldigt mycket mer parametrar att det blir på snudd omöjligt att säga något. Man måste vara mer precis för att få ett vettigt svar. Vilken del av stadsdelen, om förskola-skola är viktigt, om det finns vettiga grönområden, restauranger, parkering, brus, flyg, demografi... ? Ja listan går att göra hur lång som helst.
Min kompis bor i Fruängen. Är där titt som titt. Skulle kunna bosätta mig där om slumpen förde mig dit.
Relativt nära stan, grönområden, känns ok om kvällarna.
Hur är det i Bandhagen? Att ha bostadsrätt där?
Hur är det i Bandhagen? Att ha bostadsrätt där?
Skulle inte rekommendera Fruängen. Fruängens centrum är en av ?De platser som sticker ut vad gäller brottslighet, ordningsstörningar och upplevd otrygghet?
https://start.stockholm/om-stockholms-stad/sa-arbetar-staden/brottsforebyggande-och-trygghetsskapande-arbete/hagersten-alvsjo/
Då är närliggande Hägerstensåsen betydligt lugnare, bortsett från enstaka händelser, eller Telefonplan. Aspudden och Midsommarkransen är jättefina områden men dyrare.