• Anonym (TS)

Ångest , stress , oro, tidigt gravid

Det är dels oro för missfall och komplikationer , har fått två missfall förut och nu är jag 35+ (har barn också). Har haft en del komplikationer (risk att föda för tidigt men det gick bra) med barnen också.

Och så är det massa annat som har hänt i mitt liv .. konflikter med familjen osv.. Och så råkade jag klanta mig i en säkerhetskontroll så är misstänkt för brott (hade en schweizisk armékniv/ multiverktyg eller vad det heter , så dumt och onödigt). Är tidigare ostraffad och har tagit det här väldigt hårt och oroar mig för hur det kommer påverka mitt liv om jag blir dömd. Det blir rättegång nästa månad. Mitt i allt det här fick jag alltså reda på för några dagar sen att jag är gravid. 

Jag vill inte göra abort , jag har ett ordnat liv annars , inget missbruk eller så.. men är rädd för att all stress, oro och ångest påverkar barnet eller leder till missfall.. Är det någon som vet hur mycket det faktiskt påverkar?  Försöker såklart att ta det lugnt och inte tänka på allt men det går ju inte helt .. 
    Jag har tänkt försöka prata med psykolog eller kurator också. 

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Ångest , stress , oro, tidigt gravid
  • Anonym (TS)

Och när det gäller oro för själva graviditeten (missfall), hur gör ni andra som har fått missfall tidigare för att hantera det? Har ju barn också men de två tidigare missfallen gör att jag är fruktansvärt orolig , speciellt nu när jag är äldre. 

• Anonym (godis)

Nu såg jag den här tråden. Hur går det för dig?

Svar på tråden Ångest , stress , oro, tidigt gravid