• Anonym (Den fule)

Jag är inte snygg…

Utan ful. Har levt i längre förhållanden men ska nu börja dejta igen. Jag har dolda bilder och när jag öppnar dem så vill få prata vidare. 

Tyvärr har jag varit tvungen klippa av mig håret pga cellgifter. Innan dess så kunde jag gömma min fulhet med vackert långt och tjockt hår. 

Hur ska jag dölja eller avdramatisera min fulhet? Jag är inte särskilt vältränad heller och inte så skämtsam.

Är inte heller nån som kompisar flockas runt men tror mina vänner uppskattar mig för att jag är driven och initierande. 

och nej, skönhetsoperationer är inte min grej 🤪.

• Svar på tråden Jag är inte snygg…
  • Anonym

Hej, jag vet en kvinna som är jättefin i sin peruk efter en cancerbehandling.
    Kunde det vara något för dig?

• Anonym (Den fule)

Det funkar inte när håret är 3-4 cm som mitt. Hade det innan? Jag ser ut som ett androgynt får nu 😅

• Anonym (Lena)

Men äg dig själv. Bra självkänsla gör vem som helst attraktiv 

• Anonym (.)

Jg håller med Lena här. Äg dig själv. 

Om du inte hittat din stil än gör det, 

jag är fulsnygg men ingen verkar tänka på det utan tycker jag är snygg. Jag tror det har med att jag just äger mig själv. 

• Cereal Killer

Beklagar att du behövt gå igenom detta, med cellgiftsbehandling och att tappa håret.

Jag vet en kvinna som medvetet la ut sina sämsta bilder när hon dejtade istället för de bästa. Det innebar antagligen att många färre skrev, men när någon till slut gjorde det var det ju för att de inte var så utseendefixerade och drogs mer till vad hon skrivit i profiltexten. Det funkade bra för henne.

Jag vet inte exakt vad det innebär att ha dolda bilder, men jag tänker att det kanske kan vara smart att ha en bild som syns från början så att du inte drar in fel slags män på din sida och behöver ödsla tid på att öppna upp bilderna för dem?

• Anonym (Den fule)

Ok, får försöka komma underfund med hur jag ska äga mig själv 😎! Nån som har tips?
    Jag ska ägna semestern åt att träna och gå ner i vikt och skaffa nya kläder innan hösten. 

Bra tips med fulaste bilden! 

• Anonym (Rätta virket)
    Anonym (Den fule) skrev 2024-06-20 23:40:54 följande:

Det funkar inte när håret är 3-4 cm som mitt. Hade det innan? Jag ser ut som ett androgynt får nu 😅

Då hade jag antingen väntat några månader till så det går att få till en snygg frisyr, och besparat mig allt det negativa i dejting under den tiden

eller

tagit på mig noshörningshud, dejtat ändå och då vet jag ju att den som är intresserad faktiskt är intresserad av min person och inte mitt utseende.

Som solskenshistoria hittade min bästa vän en ny man efter flera år som singel, men hon fick bröstcancer efter knappt tre månaders dejting bara. Och han stod vid hennes sida genom hela det, cellgifter och skallighet och dubbelsidig mastektomi och hormonhelvete och rekonstruktion under 2,5 år. Han tog hand om henne och var världens finaste.

Den mannen är verkligen gjord av ädlare metall än de flesta och förutom hennes kärlek har han nu även min eviga respekt och (icke-sexuella) kärlek. 
  • Anonym (Den fule)
    Anonym (Rätta virket) skrev 2024-06-21 10:42:56 följande:
    Då hade jag antingen väntat några månader till så det går att få till en snygg frisyr, och besparat mig allt det negativa i dejting under den tiden

eller

tagit på mig noshörningshud, dejtat ändå och då vet jag ju att den som är intresserad faktiskt är intresserad av min person och inte mitt utseende.

Som solskenshistoria hittade min bästa vän en ny man efter flera år som singel, men hon fick bröstcancer efter knappt tre månaders dejting bara. Och han stod vid hennes sida genom hela det, cellgifter och skallighet och dubbelsidig mastektomi och hormonhelvete och rekonstruktion under 2,5 år. Han tog hand om henne och var världens finaste.

Den mannen är verkligen gjord av ädlare metall än de flesta och förutom hennes kärlek har han nu även min eviga respekt och (icke-sexuella) kärlek. 
    Det är precis det jag har haft men med ett bröst kvar ????. Oxå säkert jätteattraktion i dejtingsammanhang 😏.

Jag har precis motsatt erfarenhet, min särbo sen några år tog inte hand om mig utan jag lämnade honom. 

Jag har efterbehandling med medicin 5 år så jag funderar starkt på att vänta med att dejt tills det är över men samtidigt är jag ensam och vill hellre dela livet med någon.
  • Anonym (Bejefalk)

Varför ska du ens försöka dig på att dejta om du är så ful? Vem kommer vilja ha dig?

• Anonym (Den fule)
    Anonym (Bejefalk) skrev 2024-06-21 13:24:18 följande:

Varför ska du ens försöka dig på att dejta om du är så ful? Vem kommer vilja ha dig?

Åh tack för detta 🙄! Hoppas det kändes bra för dig att skriva det, kul att jag kunde bjuda på det. Önskar dig en härlig dag 😉! 
  • Anonym

Har du grava knarkproblem?
  • Elin pelin

Varför så elak?
    Vill du veta en sak, man behöver inte vara snygg man kan vara omtyckt i alla fall... Sen finns det de som är skitsnygga men så creepy att man inte vill vara i samma rum som dem. Sen finns det sådana som du som på ett anonymt forum vill få någon som mår dåligt att må ännu sämre, och då spelar det ingen roll om du är ful eller snygg du är bara rent ut sagt elak!
  • Goneril

Den anonyme ytterst obehaglige (Bejefalk) borde ju bara ignoreras, han är uppenbarligen drogberoende eller iq-befriad, eller en kombination, men jag vill ändå säga några ord till honom: Håll dig borta från inlägg där människor drabbats av sjukdom och svårigheter om du inte har något bättre att säga.                                                                                                                                                     Till TS: i min krets och med stigande ålder har jag för närvarande 3 damer som genomgått cellgiftbehandling eller mist håret på grund av sjukdom. Alla, jag säger alla, har jättesnygga peruker, omöjligt att se art det inte är deras eget hår. Jag tror att Landstinget håller med några varje år och sedan får man bekosta själv. Utan att säkert veta tror jag man kan använda bidraget och kosta på sig en lite dyrare, bättre. När man lärt sig hur perukerna ska skötas verkar det funka jättebra, som sagt, TS problem borde inte hindra från dejting. 

• Anonym (Rob)
    Anonym (Den fule) skrev 2024-06-21 10:21:06 följande:

Ok, får försöka komma underfund med hur jag ska äga mig själv 😎! Nån som har tips?
    Jag ska ägna semestern åt att träna och gå ner i vikt och skaffa nya kläder innan hösten. 

Bra tips med fulaste bilden! 

Det är nog det bästa du kan göra för att få resultat. Få ner i vikt och träna.
  • Anonym (Tragiskt)
    Anonym (Rob) skrev 2024-06-25 17:20:35 följande:
    Det är nog det bästa du kan göra för att få resultat. Få ner i vikt och träna.
    Det hjälpte ju inte dig.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Tragiskt) skrev 2024-06-25 17:33:11 följande:
    Det hjälpte ju inte dig.
    Jag är inte kvinna.
  • Anonym (Den fule)
    Goneril skrev 2024-06-25 17:06:40 följande:

Den anonyme ytterst obehaglige (Bejefalk) borde ju bara ignoreras, han är uppenbarligen drogberoende eller iq-befriad, eller en kombination, men jag vill ändå säga några ord till honom: Håll dig borta från inlägg där människor drabbats av sjukdom och svårigheter om du inte har något bättre att säga.                                                                                                                                                     Till TS: i min krets och med stigande ålder har jag för närvarande 3 damer som genomgått cellgiftbehandling eller mist håret på grund av sjukdom. Alla, jag säger alla, har jättesnygga peruker, omöjligt att se art det inte är deras eget hår. Jag tror att Landstinget håller med några varje år och sedan får man bekosta själv. Utan att säkert veta tror jag man kan använda bidraget och kosta på sig en lite dyrare, bättre. När man lärt sig hur perukerna ska skötas verkar det funka jättebra, som sagt, TS problem borde inte hindra från dejting. 

Jag är redan förbi stadiet med peruk och hade en jättefin som jag kände mig utklädd i. Men fick komplimanger för. 

Efter peruk -när håret ska växa ut så kommer det ut nått swinto hår som också är krulligt som på ett får. Där är jag nu?

• Anonym (Tragiskt)
    Anonym (Rob) skrev 2024-06-25 17:42:49 följande:
    Jag är inte kvinna.
    Har inte sagt det. Blir dock lite konstigt när någon som ingen kvinna vill ha, ska ge råd om vad kvinnor ska göra för att män ska vilja ha dem.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Tragiskt) skrev 2024-06-26 19:36:56 följande:
    Har inte sagt det. Blir dock lite konstigt när någon som ingen kvinna vill ha, ska ge råd om vad kvinnor ska göra för att män ska vilja ha dem.
    Jag utgår ju ifrån vad jag tittar efter...
    Och nästan alla andra män. Det är ju utsidan först.
Svar på tråden Jag är inte snygg…