Min dejt lyssnar på "kastratsångare", vad betyder det?
Jag har börjat träffa en man, som är fin på alla sätt. Men när vi pratade om våra favoritsångare, så blev jag lite förvånad och oroad. Det visade sig att hans favoritsångare är män som låter som kastratsångare (jag antar att de inte kan vara det på riktigt). Jag har lyssnat på ett par för att försöka förstå, och jag tycker att det låter skitkonstigt.
Nu blev jag lite orolig angående min dejts sexuella preferenser, för själv gillar jag att lyssna på manliga sångare med typiskt manliga röster - vare sig de är tenor, baryton eller bas. Men jag tänker att detta liksom är det normala, att man får en kick av att höra det motsatta könets röster, om de är typiska för det könet och vackra. Varför skulle en man vilja ägna en massa tid åt att lyssna på manliga sångare som låter som om de vore kastrerade? Jag lyssnar aldrig på sångerskor, om det inte är i en duett med en manlig sångare som jag gillar.
Undrar även om de människor, oftast män (nej min dejt gör inte det så vitt jag vet) som lyssnar mycket på gosskörer kan vara pedofiler? Eller i alla fall någonstans ha det inom sig även om de aldrig gör något mot en pojke på riktigt?