• Anonym (Fundersam)

Min dejt lyssnar på "kastratsångare", vad betyder det?

Jag har börjat träffa en man, som är fin på alla sätt. Men när vi pratade om våra favoritsångare, så blev jag lite förvånad och oroad. Det visade sig att hans favoritsångare är män som låter som kastratsångare (jag antar att de inte kan vara det på riktigt). Jag har lyssnat på ett par för att försöka förstå, och jag tycker att det låter skitkonstigt. 

Nu blev jag lite orolig angående min dejts sexuella preferenser, för själv gillar jag att lyssna på manliga sångare med typiskt manliga röster - vare sig de är tenor, baryton eller bas. Men jag tänker att detta liksom är det normala, att man får en kick av att höra det motsatta könets röster, om de är typiska för det könet och vackra. Varför skulle en man vilja ägna en massa tid åt att lyssna på manliga sångare som låter som om de vore kastrerade? Jag lyssnar aldrig på sångerskor, om det inte är i en duett med en manlig sångare som jag gillar.

Undrar även om de människor, oftast män (nej min dejt gör inte det så vitt jag vet) som lyssnar mycket på gosskörer kan vara pedofiler? Eller i alla fall någonstans ha det inom sig även om de aldrig gör något mot en pojke på riktigt?

• Svar på tråden Min dejt lyssnar på "kastratsångare", vad betyder det?
  • Anonym (Fördomar)

De flesta personer lyssnar inte på musik för sexuell njutning. Du kanske är unik?

• Anonym (Titti)

Jag gillar när män sjunger i stämmor. Betyder det att jag vill ha gruppsex?

• Anonym (Fundersam)
    Anonym (Fördomar) skrev 2024-06-22 15:44:03 följande:

De flesta personer lyssnar inte på musik för sexuell njutning. Du kanske är unik?

Naturligtvis inte, men visst uppstår det vibbar om man (som kvinna) lyssnar på en man med en extremt snygg, manlig röst - och särskilt om han är snygg? Är ju jättevanligt att kvinnor blir kära i sångare och har dem som idoler. Hjältetenorer har alltid en hängiven kvinnlig beundrarskara. Det är väl klart att det "någonstans" har med sexualitet att göra?
  • Anonym (Fundersam)
    Lynx123 skrev 2024-06-22 15:44:35 följande:

Du menar kontratenorer? De sjunger ju jättevackert!

Ja det kanske är samma? Jag tycker att det låter skitkonstigt. Varken som man eller kvinna, utan något freakigt mellanting.
  • Anonym (Fördomar)
    Anonym (Fundersam) skrev 2024-06-22 16:02:22 följande:
    Naturligtvis inte, men visst uppstår det vibbar om man (som kvinna) lyssnar på en man med en extremt snygg, manlig röst - och särskilt om han är snygg? Är ju jättevanligt att kvinnor blir kära i sångare och har dem som idoler. Hjältetenorer har alltid en hängiven kvinnlig beundrarskara. Det är väl klart att det "någonstans" har med sexualitet att göra?
    Det är inte därför man lyssnar på sina favoritmusiker ändå. Jag tycker att Queen är ett av de bästa banden genom tiderna men är ändå inte kåt på någon av dem.

Du måste skilja på att gilla en viss slags musik för vad den är och att lyssna på t ex ett band/en artist och få "vibbar" för att sångaren (oftast sångaren iaf) är attraktiv.

Nej, det är låååååååååååååååååååååååååååååååångt från klart att det skulle ha något som helst med sexualitet att göra.

Ursäkta medan jag googlar vad som är fel på mig som straight cis-kvinna som lyssnar på en homosexuell sångare.....
  • Anonym (Que?)

Otroligt konstigt att ens tänka så.

Jag lyssnar på musik för att jag gillar musik.

Jag kollar på filmer med Sean Connery och Hugh Grant även om de har uppfört sig jävligt olämpligt privat, det är inget jag tänder på alls.

Jag kan skilja mellan kulturupplevelsen och personerna bakom den.

• Anonym (Ehm)

Musik har inget med sexualitet att göra, däremot väcker ju musik känslor.

När jag lyssnar på musik så skapar det en känsla av välbehag men den kan också tex få mig att känna mig stark, glad, ledsen, förtvivlad osv. En bra musikslinga, textrad eller röst kan påverka mina känslor jättemycket men aldrig sexuellt. Jag är kvinna och lyssnar både på kvinnliga och manliga sångare, är inte kär i någon av solosångarna/banden jag lyssnar på och jag lyssnar på MYCKET musik och olika musik.

Jag tycker det är lite konstigt att du endast drar paralleller musik = kär = sexualitet.

De flesta blir inte kära i sina idoler och de som är/blir det är ju oftast tonåringar med drömmar och fantasier som vet att det inte är på riktigt.

Tror du att alla tjejer som gick på Taylor Swift tex vill ha sex med henne och att det enbart är därför de lyssnar på hennes musik?

• Dr Nail
    Anonym (Fundersam) skrev 2024-06-22 16:03:20 följande:
    Ja det kanske är samma? Jag tycker att det låter skitkonstigt. Varken som man eller kvinna, utan något freakigt mellanting.
    Jag tror du lyssnar på musik av fel anledningar. 
  • Anonym (Lesbisk?)

Och jag som kvinna har kvinnliga sångerskor som favoriter. Är jag lesbisk då?

Svar på tråden Min dejt lyssnar på "kastratsångare", vad betyder det?