• Anonym (Enkelt)

Hur enkelt skaffa bra jobb i Berlin? Inom Customer Service?

Hur enkelt skaffa bra jobb inom kontor/Customer service i Berlin? 

Kan tala Svenska och Engelska flytande.

Jobbar mycket och läst på Universitet i Sverige och utomlands 

Är blond svenska.

• Svar på tråden Hur enkelt skaffa bra jobb i Berlin? Inom Customer Service?
  • Anonym (Patricia)

Nja.. du bör tala tyska . Engelska fungerar ett tag men sen kommer du oundvikligen att möta folk som enbart talar tyska. Vilket även gäller dig själv privat också . Att leva i Tyskland kräver att du lär dig tyska och kan göra dig förstådd med myndigheter,  bank och hyresvärd etc 

• Anonym (X)

Jag tvivlar lite på flytande engelska efter att ha sett dina andra trådar, men iaf, var ärlig när du söker jobb så du inte får sparken när du väl sitter där. 

• Anonym (Kanske)

Berlin är ganska internationellt, så det beror på hur rikstäckande jobb du siktar efter. 

Jag bor i Tyskland och klarar mig på engelska. Men jag kan prata en del tyska och förstår i princip 90% om de inte pratar extremt med dialekt eller väldigt fort och otydligt. En del får man gissa 😂

• Anonym (Skruttmandeln)

Vem jobbar på kundtjänst, förlåt Customer Service, om man har universitetsutbildning i Sverige och utomlands. Vad har du för utbildning egentligen? (Nej, att du gick en kurs i England när du var ung räknas inte).

• EnAnonumius
    Anonym (Enkelt) skrev 2024-06-23 10:36:31 följande:
    Hur enkelt skaffa bra jobb i Berlin? Inom Customer Service?

Hur enkelt skaffa bra jobb inom kontor/Customer service i Berlin? 

Kan tala Svenska och Engelska flytande.

Jobbar mycket och läst på Universitet i Sverige och utomlands 

Är blond svenska.

Efter att läst din post så är det så knappast trovärdigt alls, att du läst på universitet i Sverige och utomlands. Möjligen i dina fantasier.

En fråga..
    Vet du var Berlin ligger? I Storbritannien, eller i USA?

Ja den frågan är adekvat att ställa till dig.

Skall man jobba i Berlin inom customer service så krävs det att du kan prata tyska flytandes.

Sedan vad har din hårfärg med saken att göra?
    Tyskar bry sig inte om sådant.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Hur enkelt skaffa bra jobb i Berlin? Inom Customer Service?